Hallo,
Ik heb kort geleden een brommer van iemand overgekocht voor 250 euro, inclusief kenteken en alles.
Nu kwam ik er na een tijdje achter dat deze maar rond de 35-40 liep, dus nieuwe uitlaat en nieuwe carburateur gekocht (Tecno CC+15mm). Toen bij het demonteren van de oude carburateur kwam ik erachter dat het een 14/9 was, een snor carburateur dus. Goed, ik dacht het was waarschijnlijk een foutje van de vorige eigenaar, dat hij er een snorcarburateur opgezet had.
Nu ben ik nog verder wat dingen aan het veranderen, en kwam ik erachter dat er D25 op m'n cilinderkop stond. Ik dus even achter m'n pc, en ja hoor, een snorkop dus. Het lijkt me sterk dat dit ook een 'foutje' van de vorige eigenaar was. Dus nu ben ik bang dat ik een snorfiets met brommer kenteken heb gekocht.
Ik ga vanmiddag nog even naar m'n ontsteking kijken, maar zijn er behalve ontsteking, cilinderkop, en carburateur nog verschillen tussen een snorfiets en brommer? Dan kan ik even kijken of het het wel waard is dat allemaal te vervangen..