Goedendag mede forummers,
Ik heb een groot probleem met mijn koppelingshuis huis, ik krijg hem er namelijk niet vanaf!
Ik heb hem eerder er vanaf gehaalt en dat hoort heel soepel te gaan.
Even een stukje geschiedenis, paar maanden geleden liep het blokje heel goed echt nergens problemen mee, maar toen haalde ik hem een keer uit elkaar en zette hem weer in elkaar (waarom doet er niet toe). Toen ging hij wat meer het bekende tomos ratel geluid maken. Na een paar weken, kon ik hem in zijn vrij laten lopen (door heel simpel te kicken en gelijk gas te geven) was heel erg vet ik moest dan even stoppen met gas geven om hem weer in zijn versnelling te laten schieten en weg te kunnen rijden.
Nu heden staat hij alleen maar in zijn versnelling, ook al staat hij dus niet aan. Ik kan mijn tomos alleen achteruit rijden als ik mijn kickstarter iets naar beneden duw (als hij uit staat). Als ik hem aan wil kicken en hij staat op de standaard schiet hij gelijk in de versnelling (aan zetten als hij niet op de standaard staat werkt dus niet). Als hij dus aan is en ik rem in 1 keer hard staat hij in zijn vrij en kan ik gas geven wat ik wil maar hij komt dan natuurlijk niet vooruit. Als ik dan stop met gas geven en mijn achterwiel begint weer te draaien schiet hij gelijk weer in de versnelling.
Ik wil weten wat er aan de hand is. Dus ik haal mijn carterkap eraf (koppelingskant natuurlijk) en zie verder niks bijzonders (kapotte delen e.d.). Nu wilde ik mijn koppelingshuis eraf halen maar zit deze muur en muur vast (waarschijnlijk omdat hij dus in z'n versnelling staat).
Mijn vraag is dus of iemand dit probleem herkent en mij erbij wil helpen
(Ik heb veel op het forum gezocht en herken veel dezelfde problemen maar deze mensen krijgen hun koppeling er wel af)
Met vriendelijke groet,
YoGHurtT