hij meet het aantal rondjes van de diameter van de band en ook de tijd zo krijg je de snelheid en afstandMaar je monteert m dan op je ventieldopje,heeft dat geen negatief effect op je omtrekmeting?Ik heb een cateye velo.
Werkt perfect en heb er nooit problemen mee gehad (anderen waarbij ik hem installeerde ook niet). Ga naar een zaak als halfords en vraag naar een teller met draadje en controleer tot hoever hij meet. Extra opties moet je zelf weten.
Draadloos zal hoogstwaarschijnlijk storen met de bougie.
Bij deze tellers kun je zelf invoeren wat de omtrek van je wiel is. Ik leg dan een touwtje (iets wat niet rekt) om mijn band en meet hem daarna op. Deze waarde invoeren en klaar ben je. Voor het meest precieze resultaat eerst de band op de juiste spanning zetten.
Deze info is verder allemaal wel terug te vinden in de faq.
jah dat bedoel ik dus.Maarja vinzor bedoelde dat als je hem op aan op bij de velgrand monteert je een grotere diameter hebt dan dat als je hem bij de naaf monteert.
Maar nee, dat is niet. Hoeksnelheid is op elk punt in een cirkel gelijk, en dat is wat de teller meet. Baansnelheid is wel ander. (verbeter me maar als die anders hoek en baansnelheid andersom zijn, tis al weer jaartje geleden dat ik dat gehad heb op school)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten