Ik heb wel gedacht om een nieuwe snorbrommer te kopen. Ik ben daarvoor ook naar een fietsenmaker geweest. Maar omdat ik echt een e-start brommer wil, was ik voor een nieuwe Tomos Quadro inclusief het rijklaar maken 1350 euro kwijt. Dus dat is wel meer dan het dubbele van zo'n tweedehands.Bovendien zou ik voor dat geld, 625 euro nog even 345 euro bijlappen en een gloednieuwe Tomos Flexer XL met gescheiden mengsmering halen. Maar dat zeg ik...
dan zult je toch nog f moeten w8 me spannings kasje bleek niet te werken en toen branden de neon doorJa, altijd welkom.
Neem een maatje 24 achter, dan zal het wel goed komen.he misschien ben ik wel een ontzettende tosti en zie ik het straal over het hoofd,
maar ik heb een vraag over me tantwiel verhouding,
en ik kan het nergens vinden op de manier zoals ik m'n vraag heb.
ik heb nu 26 voor en 22 achter en me brommer loopt ongeveer 65.
nu wil ik een biturbo uitlaat kopen, en m'n brommer net over de 60 laten lopen.
wat voor verhouding zou ik dan moeten nemen met m'n tantwielen?
Beste,he misschien ben ik wel een ontzettende tosti en zie ik het straal over het hoofd,
Hoe groter het tandwiel achter, hoe minder kracht je nodig hebt om 1 omwenteling te maken, maar 1 omwenteling duurt wel langer, je top gaat dus omlaag en je trekvermogen omhoog. Een klein tandwiel werkt precies andersom. Omdat deze klein is duurt 1 omwenteling korter en kan dus sneller gaan draaien, maar je zal meer kracht nodig hebben voor een omwenteling, je top gaat dus omhoog maar je verliest trekvermogen.he misschien ben ik wel een ontzettende tosti en zie ik het straal over het hoofd,
80ik heb een 14/12 carb gekocht. kan de sproeier die ik in men 14/9 heb zitten ook in de 14/12? (ik heb een maatje 80 zoals ik al eerder had gezegd)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten