• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos snor cilinder vervangen door brommer cilinder

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Don
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2005 11:06
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor Don » 23 dec 2005 11:13

Levert dit extra snelheid op?
Omhoog


Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 23 dec 2005 11:27

ja dit werkt zeker, heb je een vierkante cilinder of zoon ei cilinder ?
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 23 dec 2005 13:37

Met een brom cilinder ga je echt niet veel harder hoor. Ik heb wel eens een brom cilinder op me oude tomos gehad, en ging hooguit 5 km sneller.
Het enigste voordeel is trekkracht en acceleratie, dat neemt wel veel toe.

Ik heb bij me eigen snor cilinder de inlaat gemaakt net als bij brom. De cilinder kan veel meer mengsel opnemen zodat hij veel meer vermogen kan leveren. Als jij dus met een 33 tandwiel rijd maakt het nog niet veel uit. Hij zal dan waarschijnlijk 30 a 35 lopen maar echt niet veel meer harder.
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 23 dec 2005 13:49

wat Robin zegt klopt, maar neem je er ook een ander uitlaatje bij komt de snelheid toch wel vlink omhoog...
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 23 dec 2005 16:52

dus als ik de inlaat van me oude (afgeragte) eiciliner verbreed dan zal di effect hebben ??
(sorry dat het effe buiten het topic om moet maar om hier een nieuw topic voor te openen vind ik ook weer zo :? )
Omhoog

Gebruikersavatar
fido
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 20 okt 2005 18:33
Locatie: Gendringen
  • Citeer

Berichtdoor fido » 23 dec 2005 18:21

Je kan hem volgens mij beter omhoog uitvijlen, maar daar heb ik geen verstand van. Hier staat wel heel veel over op internet, je moet gewoon even googlen op cillinder tunen ofzo. Ik weet wel dat er in een snor cillinderkop een hap uit is bij de bougie, dus als je er een brom cillinderkop opzet scheelt dat in compresie en dus ook in trekkracht en toeren.
Kapper Knap kapt knap, maar de knecht van kapper Knap kan knapper kappen dan kapper Knap kappen kan...
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 23 dec 2005 18:36

oke bedankt nu weer ontopic
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 23 dec 2005 19:02

je hebt een vierkante, is de nieuwe brom ook vierkant?
Omhoog

Don
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2005 11:06
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor Don » 23 dec 2005 19:04

Ja, is ook 4kant. Is er trouwens verschil tussen ,n snor of brom zuiger?
En als ik het goed begrijp is er dus ook verschil tussen een snor en brom kop?
Laatst gewijzigd door Don op 23 dec 2005 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

roy klerks
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2005 12:30
Locatie: vlijmen
  • Citeer

Berichtdoor roy klerks » 23 dec 2005 19:09

ey beste mensen

even over brom cilinder en snor cilinder
ik heb dus n brom tomos maar met snor frame
daarom ben ik nogal snel nat bij de wouten
maar kan je een brom cilinder vervangen door een snorcilinder????
want heb nog n dikke biturbo liggen en da s zo zonde om m nie te gebruiken
want daar komt dik geluid uit
mijn snor had stnadaard al 0,7 kw
en met mn biturbo word da al n beetje opgevoerd
heb er daarom nu een snoruitlaat onder ligge om da te dempen
maar is dat mogelijk????om een snor cilinder te plaatsen ipv een brom cilinder
het blok is bij snor en brom t zelfde
kan iemand me dat uitlleggen
want mn tomos begrenzen is nogal kut want dat lukt me niet
mzzl roy
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 23 dec 2005 23:51

Hier is de foto van mij aangepaste inlaat poort. Bij een brommer horen die kanalen meer rechthoekig te zijn. Maar ik heb er meer kanaaltjes van gemaakt. Mij lijkt hoe krapper des te sneller de stroom snelheid. Ik merkte al veel met me 14/9 carb maar met 14/12 zal ik denk ik veel meer merken

Afbeelding

Foto is een beetje wazig maar het gaat om het idee. Er zit nou ook een brom zuiger in met van die sleuven erin zodat de inlaat langer open blijft staan en er dus meer mengsel mee kan nemen.
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 24 dec 2005 10:43

Ik blijf erbij dat een snor en brom cilinder het zelfde zijn

Je ziet toch op die foto dat de inlaat in opgeboord, want die zijn origineel niet rond
Afbeelding
Omhoog

Don
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2005 11:06
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor Don » 31 dec 2005 19:37

Ik blijf erbij dat een snor en brom cilinder het zelfde zijn

Je ziet toch op die foto dat de inlaat in opgeboord, want die zijn origineel niet rond
Er is toch degelijk verschil Jool.
De brom cilinder heeft een andere inlaatpoort en de uitlaatpoort is ook groter, de brom zuiger is trouwens ook verschillend want die heeft een extra poortje bovenop die de snor cilinder niet heeft.
Dus..., weer wat gelerd nietwaar? Don.
Omhoog

Gebruikersavatar
Boytjuh
Vaste forummer
Berichten: 284
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:56
Locatie: Haarlem
Contacteer:
Contacteer Boytjuh
Website
  • Citeer

Berichtdoor Boytjuh » 02 jan 2006 19:44

ik heb over dit onderwerp een vraagje:
Als je dit doet.. moet je dan dus ook een andere voetpakking omdat je een andere squish afstelling krijgt?
Of maakt dat niet uit bij deze aanpassing?

En graag geen antwoorden van misschien wel/misschien niet..
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 02 jan 2006 20:17

dat ligt eraan of je een snor of brom kop gebruikt..

ik zou gewoon een *standaard maat voetpakking nemen, dus niet een hele dunnen want je wilt uiteraard niet dat je zuiger je kop raakt ..

je kan gewoon je squish opmeten door een stukje soldeertin in een hoek in je bougieschacht te stoppen en even te kicken

dan even het tin meten wat dan gewoon niet minder als een mm wilt zijn al rij je meteen *standaard etup, deze hoef je niet te berekenen dan ofzo ..
Omhoog

Gebruikersavatar
Boytjuh
Vaste forummer
Berichten: 284
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:56
Locatie: Haarlem
Contacteer:
Contacteer Boytjuh
Website
  • Citeer

Berichtdoor Boytjuh » 03 jan 2006 18:47

0,60 moet je squish zijn.. maar ik wil alleen even weten of dat uitmaakt of niet :)
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 03 jan 2006 20:18

je squish is geen vast gegeven

alleen onder 0.6 word wel erg krap ;)

maar nee, dat maakt niet veel uit, gewoon stadaart pakingen moteren dan zit het zonder aanpassingen (afdraaien en vlakken) altijd wel goed.
Omhoog

Gebruikersavatar
Boytjuh
Vaste forummer
Berichten: 284
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:56
Locatie: Haarlem
Contacteer:
Contacteer Boytjuh
Website
  • Citeer

Berichtdoor Boytjuh » 04 jan 2006 22:03

praatpaal.. je squish moet wel zeker weten 0,60 zijn voor de beste afstelling.. dat weet ik zeker.. kom het op elk scooter/brommer forum tegen :)

voorbeeld voor je squish afstelling:

http://www.scooter-freaks.nl/techcenter ... squish.php

Wat kost zo een bromkop eigelijk.. nieuw en 2e hands..?
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 04 jan 2006 22:06

nieuw zonde van je geld, 2e hands 15 eu ofzo

inbox/mail JooL ff


en je squish verschilt echt wel per brommer alleen 0,6 is het aangeraden
je squish kan je ook zelf berekenen wat het moet zijn
Omhoog

divided
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:33
  • Citeer

Berichtdoor divided » 01 mar 2006 00:34

Met een brom cilinder ga je echt niet veel harder hoor. Ik heb wel eens een brom cilinder op me oude tomos gehad, en ging hooguit 5 km sneller.
Het enigste voordeel is trekkracht en acceleratie, dat neemt wel veel toe.

Ik heb bij me eigen snor cilinder de inlaat gemaakt net als bij brom. De cilinder kan veel meer mengsel opnemen zodat hij veel meer vermogen kan leveren. Als jij dus met een 33 tandwiel rijd maakt het nog niet veel uit. Hij zal dan waarschijnlijk 30 a 35 lopen maar echt niet veel meer harder.
super harde kick..

maar ik was dus op zoek naar trekkracht verhogen @ me a35
en ik kwam in dit topic

scheelt het nu echt zo veel of is het de moeite niet om brom cilinder te monteren ?

btw zuigers wel het zelfde ?
zal ik kunnen voldoende met std zuiger en kop dus alleen cilinder hemt vervangen ?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.