Wel vaag dat je je stuur niet onder controle kan houden als je met 40 over drempel gaat, lutser
''Doe je dit niet, ben je een eigenwijze big.''
Wel vaag dat je je stuur niet onder controle kan houden als je met 40 over drempel gaat, lutser
Scooter en minibikeshop heeft een 44mm imi kop voor 32 euro.Nu heb ik dus dit gevonden: http://www.euroscooters.nl/shop/airsal- ... 10621.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu moet ik nog alleen maar een 65cc kop vinden toch? Wie kan mij helpen want ik kan er geen vinden!
Die had ik ook al gevonden maar:Scooter en minibikeshop heeft een 44mm imi kop voor 32 euro.Nu heb ik dus dit gevonden: http://www.euroscooters.nl/shop/airsal- ... 10621.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu moet ik nog alleen maar een 65cc kop vinden toch? Wie kan mij helpen want ik kan er geen vinden!
http://www.scooterenminibikeshop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk bij Tomos-> A35 -> Cilinders. Even naar beneden scrollen.
Ik denk dat je 33 achter bedoeld. Maar hoe hard wil je?Hallo, ik ben net nieuw op dit forum, maar ik ben erg geïnteresseerd in Tomos.
Al helemaal met het opvoeren ervan (ach welke puber niet. hoe sneller hoe beter) en ik heb daar een vraag over..
Ik heb me Tomos al iets opgevoerd met een nieuwe uitlaat (Proma GP), maar toch vind ik hem niet snel genoeg gaan, welke kleine toepassingen kan ik nog meer toepassen om snelheidswinst te halen? Of is misschien me samenstelling niet goed, want soms denk ik dat hij wel sneller hoort te gaan.
Hieruit bestaat me Tomos:
Carberateur: Dellorto SHA 14 9P
Uitlaat: Proma GP
Cilinderkop D25 Tomos
Cilinder A5 Tomos
Blok: A52 Tomos
Tandwielen: 26 voor, 30 achter
Sproeier: 53
Luchtfilter: Zo'n sportfiltertje met gaas
Alvast bedankt.
Groeten,
EvilDeeds
Ik bedoel wel 30, ik weet dat het raar is, maar heb het net samen met me vader lopen tellen.Ik denk dat je 33 achter bedoeld. Maar hoe hard wil je?Hallo, ik ben net nieuw op dit forum, maar ik ben erg geïnteresseerd in Tomos.
Al helemaal met het opvoeren ervan (ach welke puber niet. hoe sneller hoe beter) en ik heb daar een vraag over..
Ik heb me Tomos al iets opgevoerd met een nieuwe uitlaat (Proma GP), maar toch vind ik hem niet snel genoeg gaan, welke kleine toepassingen kan ik nog meer toepassen om snelheidswinst te halen? Of is misschien me samenstelling niet goed, want soms denk ik dat hij wel sneller hoort te gaan.
Hieruit bestaat me Tomos:
Carberateur: Dellorto SHA 14 9P
Uitlaat: Proma GP
Cilinderkop D25 Tomos
Cilinder A5 Tomos
Blok: A52 Tomos
Tandwielen: 26 voor, 30 achter
Sproeier: 53
Luchtfilter: Zo'n sportfiltertje met gaas
Alvast bedankt.
Groeten,
EvilDeeds
Waar je vooral aan kan denken is een bromkop voor wat trekkracht. Een kleiner tandwiel voor hogere top, en een grotere carburateur voor trekkracht en top. Je kan hier nog even kijken!
Jep, hoe harder hoe beter, maar ik ben niet een of andere rijke stinkerd, dus het moet niet al te duur worden. ^^Als je gaat voor een grotere carburateur moet je er wat aan doen. Een tomos carburateur heeft een diameter van 12mm. Alleen bij het begin waar de carburateur op aangesloten is is dit 9mm bij een snor, en 15mm bij een brom. Als jij een 14/12 koopt (brom carburateur), moet jij je spruitstuk dus ontgrenzen zodat de opening 15mm wordt (de rest is dus nog 12!) Wil je nog groter qua carburateur dan moet je hem uitboren/vijlen. Dit kan tot 15/16mm, maar ik ga er van uit dat je toch niet hoger gaat dan een 15mm. Als je wel hoger gaat moet je een ander spruitstuk passend maken.
Dat valt best wel mee. Al je gaat voor een 26/26 twv en een bromkop ipv een snorkop monteerd (of zelfs een HD kop) behoud je genoeg trekkracht. Zet de ontsteking (electronisch) meer naar bromstand voor wat meer voorontsteking en ontgrens spruitstuk en luchtfilter. Een 15/15 carburateur geeft ook wat meer peut en een brommodel zuiger monteren voor meer vulling en gasreactie.Jep, hoe harder hoe beter, maar ik ben niet een of andere rijke stinkerd, dus het moet niet al te duur worden. ^^
Ik zie vaak veel tandwielen met 26, maar dan heb je toch nog nauwelijks trekkracht, dit zei tenminste de bromfietsdealer in mijn buurt, en met 22 al helemaal niets meer.
Kan je ook een 26 26 TWV nemen, zonder de rest te veranderen? Ik bouw rustig op, omdat ik niet in 1x veel geld wil kwijt zijn..Dat valt best wel mee. Al je gaat voor een 26/26 twv en een bromkop ipv een snorkop monteerd (of zelfs een HD kop) behoud je genoeg trekkracht. Zet de ontsteking (electronisch) meer naar bromstand voor wat meer voorontsteking en ontgrens spruitstuk en luchtfilter. Een 15/15 carburateur geeft ook wat meer peut en een brommodel zuiger monteren voor meer vulling en gasreactie.Jep, hoe harder hoe beter, maar ik ben niet een of andere rijke stinkerd, dus het moet niet al te duur worden. ^^
Ik zie vaak veel tandwielen met 26, maar dan heb je toch nog nauwelijks trekkracht, dit zei tenminste de bromfietsdealer in mijn buurt, en met 22 al helemaal niets meer.
Als je iets meer geld stuk wil slaan neem je een 65cc cilinder met bijpassende kop.
Gebruikers op dit forum: Olgierdadze en 1 gast