Deze konstruktie geeft de mogelijkheid om de ontsteeknok 360 graden rond te draaien. Dus elke voor en na-ontsteking
is in nauwelijks een minuut in te stellen. Het Magneetvliegwiel is in twee stukken gesneden, een buitenring en een
binnen-ring.Hiertussen is een pasring geplaatst. Met 4 boutjes worden de twee delen aan elkaar verbonden.
In vooruit zeg ik dat het niet de bedoeling is om dit experiment na te bootsen.Gaetano, zou je jouw ontsteeknok willen
verplaatsen, dan nog snel het volgende. De Tomos fabrikant heeft om de positie van het vliegwiel op de konische as te
blokkeren niet een standaard spie gebruikt maar een goedkoop pennetje.Bij mijn Tomosjes hebben deze pennetjes
behoorlijk speling. Voordat je het vliegwiel vastschroefd kun je het in de looprichting 1 tot 2 mm verschuiven. Dit geeft ook iets meer voorontsteking.Hier laat ik het eerst bij. Je weet, risico´s van veranderingen moet je altijd zelf dragen.
Groeten Hubert