- Welke model tomos heb je?
Quadro
Uit welk jaar komt de tomos ?
2002/2003 zoiets
Is het een snor of een brommer?
bromfiets
Wanneer ontstond het probleem?
al een tijdje geleden eigenlijk, sinds ik een grotere carb nam: 15/15 dellorto
Wat is het probleem?

Ten tweede het stotter probleem als ik op m'n 'top' rij. Ik zeg ook 'top' omdat me tosje zeker weten wel wat harder ken lopen. Setup is nu:
50cc DMP
15/15 Dellorto
Bullet uitlaat
ontgrenst spruitstuk 14mm
twv: 26v - 24a
Het stotteren begint bij zo'n 55 km/u als ik vol gas rijd. Ik ken op die snelheid ook met halfgas rijden dus vol gas rijden is eigenlijk nutteloos en maakt een hoop herrie dat nergens voor nodig is.
Ten derde over dat stotteren, soms wil ik me tomos ff snel warm laten lopen. Wat doe je dan, tomos op je zijstandaard zodat je achterwiel omhoog gaat en dan een beetje gassen. Wat er dan bij mij gebeurd is ong. hetzelfde als bij me top, hij pakt 'm op een gegeven moment niet meer. Hij pakt 'm ff 2 seconden, daarna niet waardoor het wiel ff 1 seconde uitdraait en daarna weer 'tzelfde verhaal. Me achterwiel blijft dus niet in een reeks ronddraaien als ik me gas de hele tijd open hou

Maatje van me ging kijken wat er mee was, en die zei dat ie 100% wist dat het aan me ontsteking lag. Dat ik die moest gaan timen of een snellere eronder knallen. Maar nu wil ik eerst jullie mening horen

Alvast bedankt