T is dan eindelijk zover, ik ga een Tomos kopen

Set-up nu:
-Snor uitlaat
-14/9
-Snorkop 50cc
-Snorcilinder
-gewoon begrenst
-TWV: 26/31(33?) Standaard iig.
-Top: 25/30 km/h
Set-up wordt (waarschijnlijk)
-Std-snel uitlaat
-14/9
-Bromkop
-Begrenst
-TWV, standaard
-Top: 35/40?

Sorry voor slechte foto's, mobiel was in de wasmachine geweest

Extra info:
-522km gelopen
-prijs was 700~euro, netjes of niet?
-10x~ gebruikt, daarna een jaar stil gestaan
-Geen enkel plekje roest.
-na een jaar stilstaan, 3x kicken en lopen.
UPDATE 13 Juni 2009
Eindelijk opgehaald. Meteen 1594219842km door de buurt gecrossed

En het blokje:

Als ie koud is gaat ie 25km/h, zodra die warm is 30km/h. Zodra ik gas geef duurt het zo'n 2/3 seconden voordat ik op de top zit

Maar als hij koud is en ik geef volgas, houdt ie een beetje in op de top, hij wil wel sneller dan 25 maar dan is t alsof ie wordt tegen gehouden. Zodra die warm is is dit weg. Normaal neem ik aan?
Filmpje van een koude start
Link
UPDATE 14 juni 2009:
Zadel verlaagd, voetstepjes naar voren geplaatst en flink gepoetst.

Met m'n broers pleepot

Shiny blokje

2 jaar oude velg

bling
Edit:
Ik hoor een beetje een soort ''tak'' geluid, volgens mij heb ik dit niet eerder gehoord, heb maar meteen een filmpje gemaakt. Soms is het weg, en dan ineens takt ie weer. Is dit normaal?
Link
UPDATE 25 Juni
Uitlaat met dikke bocht (standaard snel), binnen <O~

Deze of volgende week krijg ik ook het verloopstukje, een nieuw voorspatbord en 300mm chromeN veren.
Ik heb hier een paar filmpjes van mijn tomos:
Link
Hij start een beetje lastig. Zodra ik start zonder choke lijkt het voor 2/3 seconden dat ie meteen loopt, maar dan valt ie uit en krijg ik hem zonder choke niet meer aan. Als ik dan choke, gaat ie meteen aan, maar moet ik volgas geven (ik gaf in het filmpje volgas), maar dan maakt ie amper toeren. Als ik het gas dan loslaat valt ie uit. Als ik dan nog een keer kick gaat ie weer aan en geef ik gas. Zodra de choke terug klikt (laatste seconde), loopt ie als een trein, meteen. In dit filmpje gebeurd dat wel snel, maar soms moet ik met choke echt 3/4/5x kicken voordat ie terug klikt.
Link
Hier een filmpje van dat ik rij. Ook hier hoor je als ik geen gas geef die ''takker'', maar ik merk er verder niks van. Hij schakelt goed over en reageert meteen op de gas e.d.
UPDATE 5 juli
Nieuwe uitlaat en 300mm chromen veren erop:

Hij gaat nu 35/40. Als hij koud is 35, en warm tikt ie net de 40 aan (tomos teller). Maar ik rij meestal 35/37, want dan hoor ik dat trrrrrrrrr geluid wat je op de top soms hoort niet.

Hij start nog steeds niet zonder choke. Als ik start (koud), doe ik het zonder choke, en dan doe ik snel de choke aan en geef volgas, dan is ie in 1x aan. Naja, ik ga der binnenkort een grotere sproeier in doen. Hij krijgt ook een beurtje.
Update 27-08-09
Achterzitje gekocht ( €17,50,-)
Voetstepjes gekocht ( €9,50,-)

Zal een deze dagen ff een goede kwaliteits foto maken. Ook is de brommer nu schoon gemaakt, op de foto was ie vies

UPDATE 15-5-2010
Alweer een tijdje geleden, maar ik was gewoon veels te lui voor een update

Wat er veranderd is;
-ATW 28 ipv 33
-zwart accenten gemaakt met een potje glanszwart
Ik begin ook sterk te overwegen om de velgen ook glanszwart te maken, dat vind ik echt vet

En nog een filmpje:
Link
Ik heb ook een paar rare geluide zodra ik sneller ga dan 40/45 ofzo, een soort geknetter bij mn voorvork/cilinderkop, lijkt op het geluid van een vonk, heel raar, en alleen boven die snelheid. En dan nog een hard knikkergeluid, ook boven de 42 km/h, wat me ook irriteert, maarja, zo rijdt hij al 3000km bijna. De km stand is nu 2770.
Ik wil van de zomer ook nog een bromcarb monteren, zodat ik een grotere sproeier erin kan doen, het zit me toch niet lekker die kleine sproeier, en dan zal ik ook sneller optrekken.
Ook koop ik binnenkort een nieuw voorspatbord, want deze heeft een paar krassen en een deuk op de zijkant. Iemand die intresse heeft in deze, biedt maar wat

Verder nog een nieuw zadel, zo'n zachte, want deze doet zeer.
Update 2-9-2010
Intussen alweer een boel veranderd.
-reflectoren van vork afgehaald
-lelijke oranje sticker eraf gehaald
-zijstandaard
-14/12 carb met sproeier 49
-andere koppeling (eentje die minder ratelt)
-demper ingekort voor mooier geluid
Topsnelheid is 50/52 ofzo, als ik heuvel afga stopt ie niet, blijft maar harder gaan, maakt ie teveel toeren dus dan laat ik het gas los

Heb dus afgelopen week de 14/12 van koeieneus erop gedaan, begon met sproeier 51. Dit startte in 1x, bleef (koud) lopen viel niet uit, dus ik opgewonden, trok als een beest (vergeleken met 14/9 spr 47) maar zodra ik het gas vol open deed was het bwoaapppp uit. Dus ik lang nagedacht, kon valse lucht wezen, of te weinig benzine, of teveel. Dus sproeier 49 en 53 gehaald, 49 erin gedaan. Dit werkt al een stuk beter. Lijkt iets minder te trekken, maar valt niet uit bij een koude motor ook, en trekt in 1x door naar de 45 (koud) en 50 warm. Echter als ik m na een paar uur start en geef volgas wil ie nog wel bwoapen, maar net niet uitvallen, dat duurt een halve minuut dan knalt ie naar de 45 en rijdt ie als een zonnetje. Andere optie is om een 1 minuut te laten lopen, dan kan ik ook in 1x volgas wegrijden. Toch vind ik nu 49 nog steeds best klein voor mijn setup, maar de bougie is best donker, dus ik denk dat ik het zo maar laat, heeft denk geen nut om nog 53 te testen.
Foto's komen nog als het ooit nog mooi weer wordt (:'))
Update 25-9-2010
Ipv een chromen std-snel uitlaat nu een zwarte bromuitlaat. Trekt beter bij lage snelheid en de top ligt ongeveer gelijk.
Fotooo's

Update: 11-8-2012
Inmiddels bijna 11.000km gereden. Had een foto van 10.000 maar die ben ik kwijt. 10.000 probleemloos. Koppeling ook nog 100%. Geweldig Tomos

Hoewel er toch wat dingen los beginnen te raken is er niks serieus aan de hand. Kentekenplaat is er 2x vanaf gedonderd omdat door pekel m'n spatbord van onder helemaal rot is.
Af en en toe koppeling eruit gehad om het ratelen te verwijderen en te inspecteren.
Verder nieuwe achterband bij 8000km en m'n voorband zit er ook aan te komen. Vind het toch best netjes, 11000km op een voorband. Er komen nog wel wat meer foto's. Hij is nu vies.