• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Brommerrijbewijs

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
Koeieneus
Diehard
Contacteer:
Contacteer Koeieneus

Berichtdoor Koeieneus » 12 aug 2009 18:56

In december wordt ik 16 en wil daarom voor 1 januari mijn examen doen. Dat omdat ik dan geen praktijk hoef te doen.
Nu heb ik op de website van cbr gekeken en als ik dan een examen wil reserveren kan dat alleen in het zuiden van Nederland, terwijl ik zelf in het noorden woon.

Woon ik nu in een groot gat en zit er niks anders op om er proberen uit te klimmen en examen te doen in het zuiden? Of weet iemand nog andere opties? Weet iemand ook toevallig wat het gaat kosten als ik voor 1 januari examen doe?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Koeieneus op 12 aug 2009 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

- Tomos-onderdelen (nieuw)

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 12 aug 2009 18:59

In december wordt ik 16 en wil daarom voor 1 januari mijn examen doen. Dat omdat ik dan geen theorie hoef te doen.
Nu heb ik op de website van cbr gekeken en als ik dan een examen wil reserveren kan dat alleen in het zuiden van Nederland, terwijl ik zelf in het noorden woon.

Woon ik nu in een groot gat en zit er niks anders op om er proberen uit te klimmen en examen te doen in het zuiden? Of weet iemand nog andere opties? Weet iemand ook toevallig wat het gaat kosten als ik voor 1 januari examen doe?

Alvast bedankt!
Je moet altijd Theorie doen, je bedoelt denk ik dat je geen Praktijk hoeft te doen.
Ik zou gewoon de moeite nemen en naar het zuiden gaan, en ik ben de prijs vergeten, dacht het was OF 25 OF 35, volgens mij xD
Setup: (snor Quadro)
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

Top: 50~

Koeieneus
Diehard
Contacteer:
Contacteer Koeieneus

Berichtdoor Koeieneus » 12 aug 2009 19:04

In december wordt ik 16 en wil daarom voor 1 januari mijn examen doen. Dat omdat ik dan geen theorie hoef te doen.

Alvast bedankt!
Je moet altijd Theorie doen, je bedoelt denk ik dat je geen Praktijk hoeft te doen.
Ik zou gewoon de moeite nemen en naar het zuiden gaan, en ik ben de prijs vergeten, dacht het was OF 25 OF 35, volgens mij xD
Ik bedoel praktijk natuurlijk, dom ben ik! Die 25 of 35 is dan alleen voor het examen? Daarna moet je toch naar het gemeentehuis iets doen? Weet je ook wat dat gaat kosten?

Alvast bedankt!
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

sjaakvanvoorschoten
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 12 aug 2009 19:07

praktijk moet je volgens mij ook doen op 1 januari

waar ongeveer woon je? in het noorden zou je ook gewoon je theorie kunnen afleggen

het kost 35 euro en daarna nog eens ongeveer 35 euro voor je rijbewijs
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

Koeieneus
Diehard
Contacteer:
Contacteer Koeieneus

Berichtdoor Koeieneus » 12 aug 2009 19:11

praktijk moet je volgens mij ook doen op 1 januari

waar ongeveer woon je? in het noorden zou je ook gewoon je theorie kunnen afleggen

het kost 35 euro en daarna nog eens ongeveer 35 euro voor je rijbewijs
Hoogeveen of Bergen nh. Via http://www.cbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geprobeerd een bromfiets examen (am) aan te vragen, maar daar kan ik echt alleen maar terrecht in het zuiden :(.

70, bedankt! ^O^
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 13 aug 2009 09:03

Volgens mij (en kon het ook niet vinden op de site van CBR) is er nog geen PRAKTIJK examen voor bromfietsrijbewijs. Het ministerie is nog aan het bekijken hoe en wat. Voor zover ik nu begrijp uit de uitleg op de site van CBR mag je THEORIE examen doen vanaf de dag dat je 16 bent. Dus als jij in december 16 wordt mag je nog in december examen doen (theorie). Ik neem aan dat het wel verstandig is vooraf bij een rijschool voorbereidende lessen te nemen. Dat mag je al wel al ben je 15. Vaak regelen zij ook de aanvraag voor het examen.

En dat kan gewoon in diverse centra in het land (dus ook in jouw omgeving dunkt me).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

|x-070-x|revival-x|
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor |x-070-x|revival-x| » 13 aug 2009 14:41

Volgens mij (en kon het ook niet vinden op de site van CBR) is er nog geen PRAKTIJK examen voor bromfietsrijbewijs. Het ministerie is nog aan het bekijken hoe en wat. Voor zover ik nu begrijp uit de uitleg op de site van CBR mag je THEORIE examen doen vanaf de dag dat je 16 bent. Dus als jij in december 16 wordt mag je nog in december examen doen (theorie). Ik neem aan dat het wel verstandig is vooraf bij een rijschool voorbereidende lessen te nemen. Dat mag je al wel al ben je 15. Vaak regelen zij ook de aanvraag voor het examen.

En dat kan gewoon in diverse centra in het land (dus ook in jouw omgeving dunkt me).
lessen zou ik niet doen, kost je klauwen met geld. als je gwoon op tijd begint met leren, en je hebt een cd rom of iets dergelijks met voorbeeld vragen moet het lukken. het is niet zo moeilijk, de voorbeeld vragen en proefexamens zijn moeilijker dan het echte examen.

Koeieneus
Diehard
Contacteer:
Contacteer Koeieneus

Berichtdoor Koeieneus » 13 aug 2009 18:22

Dat het in de buurt moet kunnen lijkt mij ook. Heb alleen maar keuzes in het zuiden, krijg dan alleen de eerste mogelijkheden na mijn verjaardag te zien. Kan dus niet meer dan ongeveer 10 opties zien. Ik denk dat ik het CBR maar een emailje moet sturen :)
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 20 aug 2009 23:27

Ik woon in de buurt van Bergen, (alkmaar).

Ik heb theorie gehaald bij Paul's rijschool. Da's in de stad van Alkmaar. Google het maar.

Kost 40 euro ofzo, + daarna naar gemeentehuis om een rijbewijsje aan te vragen, 50 euro. Kan je een paar dagen erna ophalen.

Er is trouwens een CBR gebouw bij ons in de buurt hoor, bij de ijsbaan richting Bergen :P .

Over dat praktijk, dat gaat nog een jaartje niet door hoor :'). Als je er niks over hoort, gaat het voor 90% niet door. Mijn moeder zegt het ook al, en m'n theorie leraar zei het ook (weinig kans dus), dus je ben nog goedkoop uit.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

TomosEnschede
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor TomosEnschede » 27 aug 2009 12:49

Ik woon in de buurt van Bergen, (alkmaar).

Ik heb theorie gehaald bij Paul's rijschool. Da's in de stad van Alkmaar. Google het maar.

Kost 40 euro ofzo, + daarna naar gemeentehuis om een rijbewijsje aan te vragen, 50 euro. Kan je een paar dagen erna ophalen.

Er is trouwens een CBR gebouw bij ons in de buurt hoor, bij de ijsbaan richting Bergen :P .

Over dat praktijk, dat gaat nog een jaartje niet door hoor :'). Als je er niks over hoort, gaat het voor 90% niet door. Mijn moeder zegt het ook al, en m'n theorie leraar zei het ook (weinig kans dus), dus je ben nog goedkoop uit.
Hier heb ik inderdaad ook van gehoord. Ikzelf ben over 2 maanden 16 en mag twee dagen na mijn verjaardag examen doen.
Ik heb voor mijn theorie examen 32.50 betaald. Ik woon dan wel in Enschede (Overijssel).

Maar als je gewoon 100% zekerheid wilt zou ik gewoon voor 1 januari 2010 je examen doen.
En wat betreft locaties, kan je inderdaad beter even een mailtje naar het CBR sturen om informatie aan te vragen :wink:
9 November voor me rijbewijs!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen