Berichtdoor henk kasten » 01 sep 2009 12:37
[quote="tomos"]ik wil graag een wallaroo cilinder op een tomos leggen. maar dan moet ik de tappen aanpassen.. maar hoe doe je dit? gewoon dichtsmeren en dan met een boor nieuwe gaten maken en dan uit tappen?[/quote]
In principe wel, maar ik weet niet hoe dicht de "nieuwe" tapeinden bij de originele tapeinden zitten, maar dan zul je de oude eventueel dicht moeten lassen. Als ze echt een stuk verder zitten dan de originele zul je waarschijnlijk je carter eerst op moeten lassen om genoeg "vlees" te hebben. Ook voor de spoelpoorten zul je moeten oplassen, omdat de spoelpoorten waarschijnlijk buiten het carter vallen, de boosterpoorten zeker.
[quote="tomos"]en dan moet ik de inlaat op de carters maken. maar is dat een kwestie van een gat zagen en dan tappen erin zetten en dan het spruitstuk erop?[/quote]
Er zal zowieso een membraan tussen moeten, dus je zult een membraanhuisje moeten maken en op je carter lassen/solderen. Je zou ook een membraankit kunnen gebruiken die voor de polini-cilinder voor puch maxi verkrijgbaar zijn, daar zit namelijk al een membraanhuis bij.
Ik weet niet welke diameter het hemd van zo'n cilinder is, maar ik denk groter dan tomos origineel en dan zal het carter ook nog gekotterd moeten worden.
Het lijkt mij eenvoudiger (minder moeilijk) om een minarelli verticaal cilinder te pakken, deze hebben de tapeinden namelijk op de zelfde plaats zitten als tomos, ook hebben deze cilinders het membraan op de cilinder.
Wat had je eigenlijk voor koeling in gedachten, gewoon rijwindkoeling?
Laatst gewijzigd door
henk kasten op 01 sep 2009 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.