is de airsal 70 cc goed voor dagelijks gebruik? Of moet ik dan een andere nemen en welke raden jullie dan aan?
[ Post made via Mobile Device ]

doe alsnog een kleinere sproeier.
dat je het niet bergijpt is normaal. af en toe is het een mysterie waar je niet al te lang over moet denken want anders krijg je koppijn voor het leven![]()
maar kan zijn dat je vorige cilinder bijvoorbeeld valse lucht trok ergens waardoor je sproeier toen wel goed was.
en posten: je bent een pindabrein. die hebben niet genoeg recht om in andere forums te posten![]()
je zult dan wel rond de 75 gaan ja.Weet niet of het klein is maar:
iets met 70cc
Iemand hier ervaring mee??
Groetjes.
@jeroentjee (of zoiets)
je zult dan iets van 45 a 50 gaan.
alsj e je ontsteking ook nog op brom zet kunnen je vrienden gelijk hebben over 55
het kan gebruikt worden voor dagelijks gebruik. gaat aardig lang mee.Nog 1:
is de airsal 70 cc goed voor dagelijks gebruik? Of moet ik dan een andere nemen en welke raden jullie dan aan?
[ Post made via Mobile Device ]
Oke, nja ik heb er een 60 en een 66 sproeier in gedaan, en met de 60 trok hij echt heel erg sloom.. en met de 66 wel gewoon hard.@bassteen.
ik zou 3-4 sproeiermaten kleiner gaan.
Ey tnx man, en met een 15/15 ? 14/12 is wel duur zeg pff :S... 80 euro, is die niet ergens imitatie of goedkoper te krijgen ?doe alsnog een kleinere sproeier.
dat je het niet bergijpt is normaal. af en toe is het een mysterie waar je niet al te lang over moet denken want anders krijg je koppijn voor het leven![]()
maar kan zijn dat je vorige cilinder bijvoorbeeld valse lucht trok ergens waardoor je sproeier toen wel goed was.
en posten: je bent een pindabrein. die hebben niet genoeg recht om in andere forums te posten![]()
je zult dan wel rond de 75 gaan ja.Weet niet of het klein is maar:
iets met 70cc
Iemand hier ervaring mee??
Groetjes.
@jeroentjee (of zoiets)
je zult dan iets van 45 a 50 gaan.
alsj e je ontsteking ook nog op brom zet kunnen je vrienden gelijk hebben over 55
Als jij goedkopere weetVolgens mij is dat ding echt geen 80 euro.
Gewoon rustig aan doen en niet teveel en te lang op top gaan rijden. Lekker spelen met het gas (veel verschillende toeren maken) is geen probleem en zorg de eerste 500 km voor voldoende smering in je brandstof (een klein dopje 2-takt mixolie is genoeg). Daarna veel plezier. Als je veel stadskilometers maakt kun je normaal rijden (veel stoppen en optrekken). Alleen als je langere afstanden gaat rijden (school/ werk- woon) moet je wel even met bovenstaande rekening houden.Hoi allemaal,
Van de week ga ik een nieuwe tomos kopen![]()
Ik ben echt een leek maar ergens had ik gelezen dat je hem dan moet inrijden. Nou heb ik wel dit topic gevonden: viewtopic.php?f=53&t=1865" onclick="window.open(this.href);return false; maar dat gaat over nieuwe onderdelen.
Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe ik een nieuwe tomos kan inrijden?
Alvast bedankt!!
Dat ligt aan de installatie van de pomp. Vaak zit er wel een afslag op, maar beter kun je het ook in de gaten houden via de tankopening (bruist een beetje).Dankje Shadowranger!
Nog 1 vraagje hoor![]()
Sinds vrijdag heb ik mijn tomosje, maar nu staat er 130 km op de teller. En ik heb gehoord dat je zo'n 150 km kan rijden ongeveer op een tank. Dus ik zal moeten tanken.
Ik weet dat ik brommix moet hebben, alleen slaat de benzinepomp automatisch af als de tank vol zit (net als bij een auto) of moet je dat zelf in de gaten houden?
Ik kan me niet voorstellen dat die ring daar standaard tussen hoort. Vaak is het een sluitring onder de boutkop en een tandverring onder de moer. De achterbrug zit zonder opvulringen gewoon tegen de uitstekende delen van de binnenbus van de lagers in het frame aan. De maat van de sluitring kun je opmeten aan de hand van de diameter van de bout.hallo,
ik ben bezig om mijn schommelas te vervangen omdat de bussen af waren (had dus speling op de achterbrug) nu had ik natuurlijke het type brommertje met een ring tussen de achterbrug en het frame. nu kreeg ik deze ring niet goed tussen het frame en de achterbrug en heb ik deze naast mn brommer neer gelegd en heeft mn vader de ring waarschijnlijk weg gegooit toen die de garage aan het opruimen was. weet iemand de afmetingen van deze ring zodat ik een nieuwe kan kopen.
m.v.g.
Stefan
Zou ik (tomos standaard 2009) een electronische hebben of een contactpunten ? Of is met electronische ontsteking met elec start ?Als je electronische ontsteking hebt is het heel makkelijk. Volg gewoon de FAQ. Het bovenste streepje in het carter is bromstand, de onderste snor.
Voor contactpunten is er ook een FAQ, maar vergt iets meer geduld. Maar is zeker wel te doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten