ik ben zo is een beetje aan het kijken voor wat nieuwe onderdelen.
rijdt nu rond de 30km/h en dat kan wel wat harder al zeg ik het zelf.
ik ben van plan snorkop te vervangen voor een bromkop, kleiner achtertandwiel alleen ik twijfel nog voor een 14/9 carb.
wat nou mijn vraag is, is of hij dan minder zuinig loopt?
dus mijn vraag luidt: "als ik mijn carb. van 12/9 naar 14/9 verander verbruikt hij dan meer benzine? (spruitstuk is niet ontgrenst, ook niet van plan)"`
Beste willem, ik denk niet dat het wat vooruitgang boekt als je de luchtinlaat van 9 mm behoudt. Met je huidige carburateur ga je dus even hard.
nou is mijn vraag moet ik hem op bromstand zetten als ik dit ga veranderen, dus die snorkop, waarschijnlijk carb en
achtertandwiel.
lijkt met niet toch.
jawel, verzetten naar bromstand kan een betere trekkracht geven (zeker icm de bromkop, wordt zelfs aangeraden) en gasractie, tandwielverhouding: kleiner achtertandwiel = ± 2-3km per tand harder. Standaard snor heeft 33 of 31 tands achter en je kan met stappen van 2 omlaag van 28 tot 22. Let wel dat de trekkracht dan ook verhoudingswijs weer afneemt. De meesten die hier een snorfiets hebben en harder rijden zonder veel trekkracht in te leveren hebben de volgende setup:
bromkop, 14/9 carburateur, ontsteking op bromstand, spruitstuk ontgrenst, brommodel zuiger met inlaatsleuven (alleen voor membraancilinders), twv 26-26/28 en imitatie snel sigaartje uitlaat. Gemiddelde snelheid rond de 45 kilometer per uur.
Ik raad je dus aan het begrenzingsbusje toch uit het spruitstuk te halen. Er is veel ervaring mee dat hierdoor de prestaties wel degelijk toenemen. Maar als je de ori luchtfilter laat zitten haal dan niet de begrenzingsslang eruit. Doe je dat toch wel dan moet je nog met sproeiers aan de slag om de juiste mengselverhouding weer te vinden.
Deze carburateur (als ik op het plaatje afga) heeft een gaasfilter, die in het zwarte kastje zit dat je achterop de carburateur zit. Deze heeft (bijna) hetzelfde effect als een powerfilter (meer lucht doorlaten). Ik vraag me af of hier al een sproeier inzit, want je zal toch ermee moeten afstellen voor jouw motor.
Suc6.