Ik heb dus een Snor tomos standaard uit 2007 (zie sig) met 1300km erop staan atm.
Op deze tomos zit een standaard snel uitlaatje en een bromkop. Hij loopt met sproeier 49, 42 (max, warm)km/h. Nu maakte hij op de top dus nog steeds af en toe dat prrrrt geluidje, en hij trekt nog steeds niet heel super op (wel sneller als standaard scooters

Wat ik dus vandaag heb gedaan: Naar een bromboer gegaan en opgelicht worden, maar ik dacht fuck it, ik heb het nodig en ik wil het nu! Dus, 4 euro betaald voor de sproeiers 50 en 52.
Toen ik thuis kwam sproeier 52 er in gedouwt, en inderdaad, hij trekt sneller op... Maar; de top is nu 35 km/h, en zodra hij die snelheid bereikt hoor ik vrijwel 90% van de tijd dat prrrt geluid. Het is dus erger geworden.
Met sproeier 49 start hij wel wat lastiger, maar dat kan mijn reet kussen, want gewoon 3x shoken die hap. En als ie warm is start ie in één keer.
Maar ik vind dit toch wel apart. Er zit een andere uitlaat op en een bromkop en sproeier 52 is nog steeds te klein? Of krijgt hij nog steeds te weinig benzine? Zal ik 48 of 47 proberen?
Trouwens nog iets anders: Zodra ik boven de 40km/h rij ( echt alleen boven de 40/42), begint het knikkergeluid te luiden, maar bij bijvoorbeeld 39km/h is dit er helemaal niet. Hoe komt dit?
Als er echt niks te doen is tegen dat trrrrrrrrrr geluid op de top stop ik er maar weer sproeier 49 in

Alvast bedankt.