Hallo allemaal,
Ik ben de laatste tijd bezig geweest om mijn brom streetmate harder te laten optrekken/lopen. Maar het lijkt wel alsof alles tegenzit.
Wat heb ik LATEN doen: koppelingsveren ingekort, koppelingssegmenten 1ste versnelling vervangen, 65 cc airsal voor de a55 blokken, sproeier 68, funtatic tecno uitlaat (had ik er al onder).
Wat is het probleem? Nu ik dit allemaal heb laten vervangen trekt mijn brommer de eerste meters super traag, zo traag zelfs dat ik af en toe bang ben dat de motor uitvalt. Dit heb ik met name wanneer de motor warm is, wanneer deze koud is heb ik slechts een mini dipje met optrekken. Het lijkt wel dat wanneer de koppeling aangrijpt de motor niet genoeg vermogen heeft om normaal op te trekken en bijna uit te vallen (net als bij een auto als je de koppeling te snel laat opkomen met te weinig gas). Wanneer de brommer eenmaal voorbij dit cruciale moment is trekt hij echt ongelovelijk hard.
Is er iemand die mij iets wijzer kan maken over wat er aan de hand kan zijn, ik krijg namelijk het gevoel dat de brommerboer niet technisch genoeg is of mij een oor probeert aan te naaien.
alvast bedankt!!
Walter