Mijn kickstart blokkeert soms. Ik dacht dat dit kwam omdat mijn veer niet goed zat en het dwarsboomde. Dit is niet het geval, want ik ging vandaag de veer volledig verwijderen, en hij blijft nog steeds geblokkeerd soms. Wat gebeurd er nou;
Zodra hij blokkeert kan ik geen kant meer op, niet naar links of naar rechts, hij zit gewoon muurvast. Het wiel maakt dan ook hetzelfde geluid wanneer je vooruit rijdt als je achteruit rijdt (wat niet hoort, want als je je wiel naar achter draait hoor je een zwaarder geluid, wat op dat moment weg is) Soms lukt een beetje sjorren wel, en schiet ie weer los en kan ik weer kicken, maar vandaag lukte dat niet.
Toen probeerde ik erachter te komen wanneer die blokkeert; dat is gelukt. Hij blokkeert alleen zodra ik de kickstart naar buiten haal (die scharnier zegmaar) en dan vanaf de ontstekingscarter het kickpedaal naar rechts beweeg (klaar om te kicken) en dan achteruit rijdt. Dan komt het kickpedaal weer naar boven (naar links) en staat ie ineens vast. Dit gebeurd niet als het pedaal gewoon tegen de carter aanzit en ik achteruit rijd.
Kunnen jullie t nog volgen?

Ik heb daarna dus weer alles los gehaald (zodat de spie helemaal kaal is) wat mij dan opvalt, is dat als ik het achterwiel naar achter beweeg, de spier in de tegenovergestelde richting doordraait. Of is dit normaal?
Wat is hier aan de hand? Waarom blokkeert mn pedaal ineens? Naar mijn weten heb ik er niet aan zitten kloten. Ik heb alleen de hele kick eraf moeten halen toen ik mn snor op bromstand ging zetten, daarna heb ik alles weer in elkaar gezet, maar zat de veer niet goed. Verder niks.