Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe.
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars
heb ik ook al gedaan. het hielp wel maar erbleef olie op het wiel komen. nog andere ideeen?Ketting schoonmaken en even invetten helpt ook veel.
Rubber pakking knippen (van oude binnenband oid) en tussen bus en voortandwiel maken. Vaak zijn de imitatie tandwielen minder dik dan de originele. Daardoor kun je het tandwiel niet strak genoeg tegen de vulbus draaien, met als gevolg dat deze blijft lekken.
Alleen ATF in de bak, geen gewone motorolie gebruiken. De schuine stand door de zijstandaard zorgt er wel voor dat de carterolie meer naar de linkerkant van de brommer zakt, maar mag nooit eruit lekken. Heb je ook een plasje olie onder het blok op de grond liggen?
Vwb dat vet afslingeren van olie van de ketting, dat blijft, tenzij je hem helemaal ontvet en opnieuw in kettingvet zet.
dat stond op brommerforum....WD40 is een soort kruipolie, da's zeker niet goed in je bak. ATF is Automatic Transmission Fluid, oftewel olie voor een automaat versnellingsbak. Je kan ook een flesje halen bij de bromboer.
de keerring is net nieuw dus daar ligt het zo en zo niet aan. ik ga het proberen met die binnenband. en iets met vloeibare pakking?Brommerforum? Ik weet niet waar je dit gelezen hebt maar dat is grote onzin.
WD40, kijk maar in de bouwmarkt, is een kruipolie en maakt vastzittende delen weer los, smeert piepende scharnieren en werkt goed in sloten tegen bevriezing. Maar als olie in de bak (als je het er al in krijgt want het zit in een spuitbus) is het zeker een nono![]()
Vwb de rubber pakking (van een oude binnenband) hoef je alleen tussen bus en tandwiel te doen. In principe moet de keerring bij de bus afsluiten. Is deze al wat ouder? Dan kan deze ingedroogd zijn en niet meer helemaal afdichten. Beter vervang je hem gewoon.
de binnenband trekt me wat meer aan. ga ik dat proberenOf, of. Niet en,en. Dat van die binnenband heb ik goede ervaringen mee. Vloeibare pakking niet, maar schijnt ook goed te werken. Je moet zelf maar kijken.
ik heb het geprobeerd met die binnenband. het werkte ongeveer een dag, nu lekt er langzaam weer wat door heen.de binnenband trekt me wat meer aan. ga ik dat proberenOf, of. Niet en,en. Dat van die binnenband heb ik goede ervaringen mee. Vloeibare pakking niet, maar schijnt ook goed te werken. Je moet zelf maar kijken.
kan die atf olie ook het lekken verminderen?Jij rijd met een Automatische Transmissie, die heeft speciale olie nodig. ATF heet dat dus.
Als je er nu olie voor een schakelbrommertje in hebt moet je die eruit halen en atf erin mikken. Je rijd dan nu met olie voor een natte platen koppeling en das niet de bedoeling.
oke bedanktEr moet gewoob atf in! Als jij er iets anders in mikt kan alles naar de klote lopen en zijn de gevolgen voor jouw...
En mischien moet je 2 stukjes binnenband doen i.v.m dikte.
Groeten
[ Post made via Mobile Device ]
bedankt ik zal het nakijken. maar dat zou toch geen verschil moeten maken?het is mij ook opgevallen dat veel mensen de olie keerring niet ver genoeg in het blok plaatsen, hij moet er echt wel 0,5 cm ofzo in het blok zitten. Dat lukt niet goed met de hand, ffkes met een stukje houd er kruislings inslaan
Hier kan ik niet met mijn hoofd bij. Allereerst de originele groene keerring die er in zat (Bij Tomos in de fabriek gebeurt) zat de ring er precies gelijk in met het carter.het is mij ook opgevallen dat veel mensen de olie keerring niet ver genoeg in het blok plaatsen, hij moet er echt wel 0,5 cm ofzo in het blok zitten. Dat lukt niet goed met de hand, ffkes met een stukje houd er kruislings inslaan
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 8 gasten