• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos A35 B

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
JackJack
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:24

Berichtdoor JackJack » 02 nov 2009 10:12

  • Welke model tomos heb je?
    Tomos A35 B
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    1993
    Is het een snor of een brommer?
    Brommer
    Wanneer ontstond het probleem?
    Het is niet echt een probleem meer een vraag
    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Nee alle onderdelen zijn nog origineel

    Wat is het probleem?
Ik wil een paar onderdelen op mn Tomos zetten:
Techno Circuit uitlaat
Puch HD kop
Chromen schokbrekers

Op http://www.scooterenminibikeshop.nl/ staat bij Scooter en Brommer onderdelen -> Puch -> Puch Maxi -> Cilinders op pagina 2 een Cilinderkop Athena 50cc hogedruk kop.
Past deze zonder enige aanpassingen op mijn Brommer?
De meeste vrienden van mij zeggen dat een Techno Circuit een van de betere uitlaten is voor een Tomos, is dit ook daadwerkelijk zo?
Verder wil ik er andere tandwielen op; welke tandwielverhoudingen zorgen ervoor dat ik snel optrek, maar toch ook een redelijke topsnelheid behoud en hoe hoog is die topsnelheid dan?
Ook heb ik nog een vraag over de schokbrekers, welke rijden het lekkerst? want de maten varieren nog al (tussen 26 en 36 cm)

Bij voorbaat dank
Omhoog


Gebruikersavatar
JackJack
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:24

Berichtdoor JackJack » 04 nov 2009 10:36

iemand? :?
Omhoog

Gebruikersavatar
j3llyguy
Tomosforummer
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:03

Berichtdoor j3llyguy » 04 nov 2009 13:17

Omdat ik niemand zie reageren zal ik je vertellen wat ik weet.
Ik had ook dezelfde vraag kwa puch cilinder.
deze zal wel passen maar je kan problemen krijgen met andere dingen die nietmeer passen.
Zoals dat je uitlaat nietmeer past omdat je puch cilinder net iets anders van vorm is.
Van die uitlaat zal veruit wel kloppen, mijn mening voor het snelste en het lekkerste geluid is een bullit uitlaat.
Is wel een mooie uitlaat Maar is krul onder je blok door niet een beetje gevaarlijk en kom je niet in de problemen met je standaard? Lijkt mij dat dat alleen past met een zijstandaard.

De rest weet ik niet veel van :P
Tomos A35 Quadro, Motip Mirage scarabee Kappen w0000t!!! :D
Omhoog

Thomas11NL
Pindabrein
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 19:06

Berichtdoor Thomas11NL » 04 nov 2009 14:18

Heey,

van dat de uitlaat niet op de cilinder zou passen lijkt mij nogal vreemd, aangezien je alleen de kop vervang, niet de cilinder.

ik heb ook een tecno krul met een puch hd kop (gewoon bij de dealer besteld, 21 euro) maar dan wel op mn snor, trekt een stuk harder en iets hogere top
Omhoog

Gebruikersavatar
JackJack
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:24

Berichtdoor JackJack » 04 nov 2009 16:15

Heey,

van dat de uitlaat niet op de cilinder zou passen lijkt mij nogal vreemd, aangezien je alleen de kop vervang, niet de cilinder.

ik heb ook een tecno krul met een puch hd kop (gewoon bij de dealer besteld, 21 euro) maar dan wel op mn snor, trekt een stuk harder en iets hogere top
Die uitlaat past er ook gewoon op, want een uitlaat gaat in de cilinder, maar kan jouw brommer nog gewoon op de bok of heb je een zijstandaard?
Omhoog

Gebruikersavatar
JackJack
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:24

Berichtdoor JackJack » 04 nov 2009 16:17

Kan iemand mij vertellen wat de voordelen (en nadelen) zijn van het ontgrenzen van je spruitstuk? Dit kost helemaal niks als je het zelf doet neem ik aan
Omhoog

Gebruikersavatar
j3llyguy
Tomosforummer
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:03

Berichtdoor j3llyguy » 04 nov 2009 16:43

deze zal wel passen maar je kan problemen krijgen met andere dingen die nietmeer passen.
Zoals dat je uitlaat nietmeer past omdat je puch cilinder net iets anders van vorm is.
My Bad o|O verkeerd gelezen dacht dat je een hele puch cilinder erop wou doen niet alleen een kop.
Tomos A35 Quadro, Motip Mirage scarabee Kappen w0000t!!! :D
Omhoog

Dudel
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 sep 2009 12:47

Berichtdoor Dudel » 04 nov 2009 16:56

Zo ik zie heb je nog geen antwoorden op je vragen dus brand ik bij deze los:D

Op http://www.scooterenminibikeshop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; staat bij Scooter en Brommer onderdelen -> Puch -> Puch Maxi -> Cilinders op pagina 2 een Cilinderkop Athena 50cc hogedruk kop.
Past deze zonder enige aanpassingen op mijn Brommer?

Zo ik het gelezen heb op het forum moet je naar deze website gaan: http://www.jarnos-puch-shop.nl
Daar klik je op : Cilinders/Cil-Koppen > Cilinderkoppen 50cc.
En dan kies je deze : Cilinderkop 50cc R.G.D NM (HC) Kop NIEUW MODEL, dus met de wat rondere vorm.18,90 EUR


De meeste vrienden van mij zeggen dat een Techno Circuit een van de betere uitlaten is voor een Tomos, is dit ook daadwerkelijk zo?
Ik heb deze uitlaat zelf ook op mijn tomos, ik vind dat het een mooi geluidje heeft. En nadat ik deze had gemonteerd liep hij 13 km harder, eerst reed ik met een snor uitlaat. Vaak lees ik ook dat de demper en na een tijdje afbreekt of de uitlaat te lawaaierig word..Hier kan ik niet over oordelen omdat ik de uitlaat nog niet zo lang heb!

Verder wil ik er andere tandwielen op; welke tandwielverhoudingen zorgen ervoor dat ik snel optrek, maar toch ook een redelijke topsnelheid behoud en hoe hoog is die topsnelheid dan?
Ik rij met twv 26-22, Ik trek nog aardig op en mijn top is 53. Mijn tomos is volledig ontgrenst, ontsteking op brom stand en puch cilinder kop + Tecno Circuit

Ook heb ik nog een vraag over de schokbrekers, welke rijden het lekkerst? want de maten varieren nog al (tussen 26 en 36 cm)
Hiervoor zal iemand anders een antwoord op moeten geven aangezien ik nog met standaard veren rondrijd dus geen ervaring er mee.

Kan iemand mij vertellen wat de voordelen (en nadelen) zijn van het ontgrenzen van je spruitstuk? Dit kost helemaal niks als je het zelf doet neem ik aan
Ik heb deze zelf ook verwijderd, Maar heb gelezen dat het niks uitmaakt als je nog een snor carburateur er op hebt zitten.
Ook moet je het blok onder je tomos weg halen om er bij te kunnen. Hierover is er een Tutorial te vinden in de FAQ

Heey,

van dat de uitlaat niet op de cilinder zou passen lijkt mij nogal vreemd, aangezien je alleen de kop vervang, niet de cilinder.

ik heb ook een tecno krul met een puch hd kop (gewoon bij de dealer besteld, 21 euro) maar dan wel op mn snor, trekt een stuk harder en iets hogere top
Die uitlaat past er ook gewoon op, want een uitlaat gaat in de cilinder, maar kan jouw brommer nog gewoon op de bok of heb je een zijstandaard?
Hij kan dan nog steeds op de bok staan.

Ik hoop dat ik je zo geholpen heb.

Gegroet!
Omhoog

Gebruikersavatar
JackJack
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:24

Berichtdoor JackJack » 04 nov 2009 17:11

Bedankt voor je antwoorden, daar kan ik wat mee:)
Over dat spruitstuk nog even, ik denk niet dat ik een snorcarburateur heb onder een brom :P
Omhoog

Dudel
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 sep 2009 12:47

Berichtdoor Dudel » 04 nov 2009 17:12

Ik weet zo niet, wat dat is. Ik vergeet het steeds..

Snor is volgens mij 12/9
En brom 12/12 ofzo?
Omhoog

Woutah
Vaste forummer
Berichten: 435
Lid geworden op: 24 mei 2009 12:01
Locatie: Hazerswoude Rijndijk (ZH)

Berichtdoor Woutah » 04 nov 2009 17:13

Over die veren, ik heb zelf 320 mm en dat gaat prima. Rijdt erg lekker. Als je hoger dan 320mm neemt moet je ook je kappen gaan aanpassen omdat het anders niet past. Ik raad dus aan om max 320mm te nemen.
Tomos A35
Binnenkort is het zo als je 10 halal frikandellen koopt dat je een gratis mona hoofdoek erbij krijgt.
Ik heb 1 woord voor je Woutah.

BEUNHAAS!
Omhoog

Gebruikersavatar
JackJack
Tomosforummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:24

Berichtdoor JackJack » 04 nov 2009 19:41

Over die veren, ik heb zelf 320 mm en dat gaat prima. Rijdt erg lekker. Als je hoger dan 320mm neemt moet je ook je kappen gaan aanpassen omdat het anders niet past. Ik raad dus aan om max 320mm te nemen.
En je krijgt geen problemen met je bok op 320 mm? want daar las ik laatst ook wat over dat je je bok dan moet verlengen ofzo
Omhoog

Gebruikersavatar
cornetjhu
Vaste forummer
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:22

Berichtdoor cornetjhu » 24 mei 2010 22:31

ik heb vorige week nieuwe schokbrekers binnen gekregen, 30 cm van boboteck, prima dingen 5 standen verstelbaar. ik kan mn tomos nog net op bokstandaard zetten op de "slapste stand", als ik mn veren verstel gaat het denk ik net niet.

boboteck tomos veren:

http://www.scooterenminibikeshop.nl/con ... d3175.html
Omhoog

Gebruikersavatar
benno0o
Tomosforummer
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:07
Locatie: Rhoon

Berichtdoor benno0o » 24 mei 2010 23:59

Zo ik zie heb je nog geen antwoorden op je vragen dus brand ik bij deze los:D


Kan iemand mij vertellen wat de voordelen (en nadelen) zijn van het ontgrenzen van je spruitstuk? Dit kost helemaal niks als je het zelf doet neem ik aan
Ik heb deze zelf ook verwijderd, Maar heb gelezen dat het niks uitmaakt als je nog een snor carburateur er op hebt zitten.
Ook moet je het blok onder je tomos weg halen om er bij te kunnen. Hierover is er een Tutorial te vinden in de FAQ

De voordelen van een ontgrensd spruitstuk zijn: Meer mengsel dat door kan stromen waardoor je in staat wordt gesteld hogere snelheden te behalen en sneller op te trekken. Zoals is gezegd heeft het geen nut om een spruitstuk te ontgrenzen op een 14/9 en een 14/12 aangezien het erg lastig wordt om deze af te stellen.

Nadeel is dat het op een te kleine carburateur averechts werkt.

Op de reactie dat je het hele blok onder je tomos moet weghalen lijkt mij nogal vaag... aangezien je een buisje uit je spruitstuk moet verwijderen en je spruitstuk zit gewoon op je cilinder vast... Dus enkel je spruitstuk demonteren van je cilinder is voldoend om in staat te zijn je spruitstuk te kunnen ontgrenzen.
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P
Omhoog

Gebruikersavatar
cornetjhu
Vaste forummer
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:22

Berichtdoor cornetjhu » 25 mei 2010 18:04

spruitstuk ontgrenzen met je blok eronder gaat wel, ik heb het als volgt gedaan:.

caberateur eraf, en kabels links een beetje aan de kant geduwd, met een vijltje/zaagje in de nageltjes een gleuf gevijlt, zodat je ze met een schroeven draaier eruit kunt draaien.
na wat geploeter lukt dat wel.

spruitstuk tussen de bankschroef gezet, een moer in mn spruitstuk laten vallen ( in de "cilinder" kant), aan de andere kant van je spruitstuk een bout naarbinnen steken, en daar die moer opdraaien.
dan die bout met een tang vasthouden en dan op die tang slaan, dan komt de moer tegen de ring (wat de begrenzing is) en als je dan hard slaat komt die eruit. nu is je spruitstuk ontgrensd.

je spruitstuk kun je weer terugbouwen.
je kunt de nageltjes nog iets beter uitvijlen/zagen, zodat je ze makkelijker vast kunt zetten.
Omhoog

Gebruikersavatar
benno0o
Tomosforummer
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:07
Locatie: Rhoon

Berichtdoor benno0o » 25 mei 2010 21:25

spruitstuk ontgrenzen met je blok eronder gaat wel, ik heb het als volgt gedaan:.

caberateur eraf, en kabels links een beetje aan de kant geduwd, met een vijltje/zaagje in de nageltjes een gleuf gevijlt, zodat je ze met een schroeven draaier eruit kunt draaien.
na wat geploeter lukt dat wel.

spruitstuk tussen de bankschroef gezet, een moer in mn spruitstuk laten vallen ( in de "cilinder" kant), aan de andere kant van je spruitstuk een bout naarbinnen steken, en daar die moer opdraaien.
dan die bout met een tang vasthouden en dan op die tang slaan, dan komt de moer tegen de ring (wat de begrenzing is) en als je dan hard slaat komt die eruit. nu is je spruitstuk ontgrensd.

je spruitstuk kun je weer terugbouwen.
je kunt de nageltjes nog iets beter uitvijlen/zagen, zodat je ze makkelijker vast kunt zetten.
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet kan, ik zeg enkel dat het een zeer omslachtige manier is om je spruitstuk te ontgrenzen want je wilt natuurlijk niet dat er ook maar enige troep in je cilinder komt... of is dat bij jou anders ?

Om hem nu uit te leggen hoe hij het moet gaan aanpakken heeft ook weinig nut, als TS in de FAQ zou kijken dan ziet hij 3 topics staan over het ontgrenzen van zijn spruitstuk.
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot

Berichtdoor Timo » 25 mei 2010 21:28

En dit topic is al ruim een half jaar oud en het is niet nodig om hier nog te reageren.
Close
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 10 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.