Ik hoor van sommige dat je een powerfilter beter niet in de winter kan gebruiken. Waarom zou dat zo zijn?
Ik rijdt nu weer zonder, maar hij trekt voor geen meter.
Binnenkort is het zo als je 10 halal frikandellen koopt dat je een gratis mona hoofdoek erbij krijgt.
Ik heb 1 woord voor je Woutah.
BEUNHAAS!
Klein puntje, koude lucht is juist dichter en daardoor zwaarder dan warme lucht. Dit heeft als gevolg dat er verhoudingsgewijs meer zuurstof in je cilinder komt dan met warm weer, waar de afstelling eigenlijk op aangepast moet worden.Powerfilters hebben die naam gekregen omdat ze meer lucht doorlaten. Icm een grotere sproeier kan dit leiden tot betere prestaties. Zeker op opgevoerde brommers.
Nadeel van meer lucht is een mindere filtrerende werking. Je loopt dus meer risico op rommel in je carburateur of zelfs in je cilinder. Ook zijn veel van die filters vatbaar voor regen. Waarmee ik bedoel dat ze niet afgeschermd zijn en je dus zo allemaal water (en dus troep) naar binnen krijgt.
Nu is het in de winter vaker slecht weer dus als je de brommer echt nodig hebt zul je geheid in de regen komen te rijden.
Daarnaast kan het zijn dat je brommer in de kou minder gaat rijden aangezien koude lucht dunner is. Dit kan de afstelling beinvloeden. Kan me voorstellen dat je daar met een powerfilter wat meer last van hebt dan een origineel filter.
Binnenkort is het zo als je 10 halal frikandellen koopt dat je een gratis mona hoofdoek erbij krijgt.
BEUNHAAS!
Eh ja dat bedoelde ik. Pas het even aan.Klein puntje, koude lucht is juist dichter en daardoor zwaarder dan warme lucht. Dit heeft als gevolg dat er verhoudingsgewijs meer zuurstof in je cilinder komt dan met warm weer, waar de afstelling eigenlijk op aangepast moet worden.
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe.
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars
BEUNHAAS!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten