Ik heb onlangs een tomos S25 aangeschaft

Was er erg blij mee

Heb lekker een tijdje std rond gereden. Maarja snelheid begon te vervelen dus ik wou iets harder.
Ik heb de cilinderkop eraf gehaald omdat ik een afgevlakte had .
Deze bleek niet recht te zijn

Originele weer erop dus.
Dus heb nieuwe pakkingen, nieuwe zuigerveren, nieuw vraaktekenveertje, nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator gehaald.
Alles weer in elkaar gezet en netjes afgesteld

Vervolgens draaide ik voorzichtig de carburateur aan maar deze brak

(denk dat deze al slecht is geweest)
Maar fijn.. een andere carburateur geregeld (std 12/9) dezelfde die ik erop had.
Nieuw filtertje in de carburateur, nieuw ringentje in de carburateur, nieuwe sproeier(zelfde).
en natuurlijk ook carburateur goed gereinigd.
Alles er weer op en starten.
Natuurlijk paar maal trappen omdat de vlotterbak leeg was.
Naar 4 / 5 x trappen starte die(op de choke). 15 sec op de choke en toen de choke eraf.
naar 3 / 4 sec viel de tomos uit. (wazig)
Dacht eventjes een snugger moment te hebben om eventjes te controleren op valse lucht.
Dus lekker met de deo bus langs de pakkingen spuiten. HAHA! geen valse lucht..

Vervolgens even bougietje gewisseld. En weer proberen. Het zelfde probleem. hmm..

Was een beetje aan het martelen en doen.
Later heb ik het choke hendeltje iets naar beneden gedrukt en de tomos bleef lopen!!
Hardstikke mooi maar zosnel ik het hendeltje weer loslaat valt de Tomos weer uit

Andere sproeier geprobeerd (56 voorheen 49 en 50)! Ook geen enkel verschil.
En opeens kreeg ik weer een idee. De keerring aan de rechterkant. Want heb de 'oliekap' eraf gehad. Deze ook vernieuwd maarja.. Nog geen verschil

Stukkie rijden en hardstikke mooi bleef lekker rijden .
Maar om een lang verhaal kort te maken. Ben ik nu ten einde raad

Hoop dat jullie goede raad hebben hoe ik dit verhaal kan oplossen.
Van wat ik gelezen heb is er geen ''luchtprop'' voor het model S25 bestaat.
Link
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XFjwk4Wmazs&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XFjwk4Wmazs&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]