viewtopic.php?f=73&t=12054" onclick="window.open(this.href);return false;een kleine verbruiksvraag: hoe zuinig is een tomos? (heb zelf een flexer xl, 2009, snor): hij heeft een inhoud van grofweg 3 liter (max wat ik eens getankt heb is 2,8 liter).. ik dacht dat het ong 1/30 was n.a.v. een eerdere vraag die ik hier op het forum gesteld had, maar schijnbaar niet, want na 70km (afgelopen week) hoefde ik maar 1,25 liter te tanken..
@mensen die dit een rare vraag vinden: is gewoon een interesse vraag; dan weet ik hoe lang ik kan doortuffen op een volle tank. ik ben nou eenmaal een nederlander (ons ben zunig)..
Zuiger zit idd vast aan de krukas. Zuiger kun je op het carter ondersteunen met een stukje kunststof oid zodat ie niet verder kan zakken. Dan schuif je de cilinder over de tapeinden totaan de zuiger. Nu voorzichtig de bovenste veer indrukken in de groef en de cilinder zachtjes laten zakken. Het zelfde met veer nr 2. Als ze er allebei inzitten, kun je de cilinder voorzicht verder laten zakken (met geleiding van de zuiger dat ie niet gaat klemmen). Zit de zuiger ver genoeg erin, dan kun je de ondersteuning weghalen en de cilinder op het carter zetten (nieuwe pakking niet vergeten).maar hoe doe je het dan doe je het terwijl hij nog aan je krukas enzo zit want dat probeerde ik wel ik weet niet of het ook kan dat je de zuiger eraf haalt en dan los in je cilinder doet en dan weer vast maakt aan je krukas ??
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe.
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars
Ik heb ooit eens mijn fiets opnieuw gespoten en heb 2 kleuren gebruikt (spatborden in metallic). Ik denk dat je 2-3 spuitbussen nodig hebt (als je alles 1 kleur gaat geven). Ik heb voor elke kleur 2 spuitbussen nodig gehad (excl. primer).Waar kan ik de befaamde MoTip spuitbussen kopen? Ik ben van plan mijn fiets (Ja, fiets!) te spuiten, en dat wil ik dan wel netjes hebben natuurlijk
. Ik ben op zoek naar de kleur rood. Gewoon echt heel erg rood
.
En hoeveel spuitbussen heb ik nodig voor een doorsnee fietsframe? Ik neem aan dat eentje eigenlijk wel genoeg is.
Easyparts dus, dankjewelDat ligt er natuurlijk maar net aan hoe mooi jij het wil hebben.
Ga je hem in de primer zetten, is het een kaal frame, of gewoon spuiten terwijl hij nog op ze banden staat?
Je zal iig 1 primer, 2 rood en 1 blanke moeten hebben.
Kijk hier!
Even stukje naar beneden scrollen en dan staat daar rood vuur.
Met action shots, voor als je wilt weten hoe het eruit ziet.
2 Kleuren kan ook nog een mooi effect geven inderdaad. Ik ga nog is even rondsnuffelen naar wat voor kleuren er allemaal op die site te koop zijn. En het totaal moet het dus zo'n 3 spuitbussen kleur worden. Dat valt me nog tegenIk heb ooit eens mijn fiets opnieuw gespoten en heb 2 kleuren gebruikt (spatborden in metallic). Ik denk dat je 2-3 spuitbussen nodig hebt (als je alles 1 kleur gaat geven). Ik heb voor elke kleur 2 spuitbussen nodig gehad (excl. primer).
oke dankjewel!:)Met het weer van nu is het normaal dat de remmen piepen (vochtig). Na een paar keer remmen moet dat weg zijn.
Het piepen van de achtervering moet je even lokalizeren waar dat ie piept. Het kunnen de rubbers zijn in het bovenste oog waarmee de vering vastzit. Klein beetje zuurvrije vaseline moet het piepen wegnemen.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten