Ik heb een tomos funsport'r met gescheiden mengsysteem, olie en euro95 apart. Werkt perfect tot een paar dagen geleden ik net van huis af was en hij het ineens niet meer deed reed gewoon over het fietspad en binnen 2 seconden stond ik stil met een hoop lawaai en geratel uit de cillinder.
Had een vermoeden van een vastloper maar kreeg de kickstart nog naar beneden dus dat was het niet. Even af laten koelen en ik kon weer rijden en dacht dat het weer goed was maar 300 meter verder kreeg ik weer hetzelfde alleen dan met nog meer geratel

Nu ben ik vandaag dus aan de slag gegaan om het op te lossen alleen nu ben ik erachter gekomen dat de olie vanuit een slangetje eerst het blok in gaat (aan de ontstekingkant) en dan pas naar het spruitstuk toe. Hieronder staat een foto ik weet niet of het duidelijk genoeg is.

Nu is mijn vraag dus heeft een tomos een oliepomp? die kan defect zijn. Of is er een andere reden waarvoor de olie eerst het blok in gaat? Want nu heb ik bij het spruitstuk de olietoevoer losgedraaid en er een benzineslangetje opgezet en ik kan eraan zuigen of blazen er komt geen olie doorheen. (Zie foto hieronder)

Denk dat ik dus de kickstartkap eraf moet halen om te kijken wat er aan de hand is? Of het systeem weglaten en gewoon brommix te tanken. Hellup me