• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Technigas Tomos terugvoeren?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
tomosuser
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2009 00:40
  • Citeer

Berichtdoor tomosuser » 02 dec 2009 16:50

  • Welke model tomos heb je?
    Tomos Taxcity A3
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    2005
    Is het een snor of een brommer?
    Snor
    Wanneer ontstond het probleem?
    Mijn standaard uitlaat is onlangs vervangen door een Technigas RS uitlaat.(De rest van mijn tomos is standaard)
    En nu loop hij ongeveer +/-60Km/U ik wil hem graag rond de 30laten lopen.Is dit zelf te doen?
    Maar ik wil het liefst mijn uitlaat houden maar als het moet wil ik ook een andere uitlaat er onder zetten maar het liefst geen standaard want die vind ik er niet echt mooi uitzien.
    Dus wat kan ik doen en hoe?(En als het nodig is wat word ongeveer de prijs van alles)

    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Standaard uitlaat voor Technigas


    Wat is het probleem?
Mijn standaard uitlaat is onlangs vervangen door een Technigas RS uitlaat.(De rest van mijn tomos is standaard)
En nu loop hij ongeveer +/-60Km/U ik wil hem graag rond de 30laten lopen.
Maar ik wil het liefst mijn uitlaat houden maar als het moet wil ik ook een andere uitlaat er onder zetten maar het liefst geen standaard want die vind ik er niet echt mooi uitzien.Ik heb ook op internet gezocht voor een uitlaat maar ik weet nou niet welke uitlaat voor een snor is en welke voor een brommer.
Dus wat kan ik doen en hoe?(En als het nodig is wat word ongeveer de prijs van alles)
Ik wil dit zo snel mogelijk regelen aangezien ik al 2x bijna op een rollerbank stond!

Bedankt voor de reacties!
Omhoog


Gebruikersavatar
Erwin.
Pindabrein
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:01
  • Citeer

Berichtdoor Erwin. » 02 dec 2009 17:07

Ik zou er een begrenzer voor maken zoals in dit topic: viewtopic.php?f=58&t=3760

EDIT:
Sorry ik denk dat je een constante begrenzer wil. Verkeerd gelezen
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 02 dec 2009 18:05

weet je zeker dat je tomos niet al 30 loopt met alles std behalve uitlaat? daar haal je de 60 niet mee.


meet eerst hoe snel je precies gaat voordat je gaat terugvoeren want anders heeft het niet veel nut(of juist veels te veel)
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

tomosuser
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2009 00:40
  • Citeer

Berichtdoor tomosuser » 02 dec 2009 18:31

nou hij red de eerste O van TOMOS die op mijn kilometer teller staat das ver over de 60(A) dus mischien 55-60km/h
Omhoog

Gebruikersavatar
Sugi
Vaste forummer
Berichten: 375
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:07
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 02 dec 2009 22:18

Sorry hoor maar 60 met enkel een andere uitlaat op een snortomos?

Als je em constant wil begrenzen is het makkelijkst de ontsteking terugdraaien (dus later zetten, met de klok mee zo uit m'n hoofd) en/of de luchtinlaat begrenzen. Je kan ook met de vertanding nog wat doen (lichter) maar als het een snor is betwijfel ik of je daar nog veel mee kan doen.
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 03 dec 2009 09:53

maar toen hij zn tomos kocht was er waarschijnlijk al een kleiner ATW opgedaan dan want dat valt ook niet zo op.


Het makkelijkste wat je kan doen is een groter ATW daardoor trekt hij sneller en loopt ie zachter.


Want als je je ontsteking verkeerd zet zal hij heel erg verrot gaan lopen.
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Marctraider
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 sep 2007 09:37
Locatie: Gouda
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 03 dec 2009 13:06

Ik denk dat alles wat hier wordt genoemd helemaal niet plausibel is.

Door een groter achtertandwiel te nemen trek je veel harder op, maar maakt straks een dadelijk ook overtoeren. Ook niet echt bevordelijk voor de cilinder. Benzineverbruik stijgt enorm. Geluid wordt er ook niet minder op.

Aan je ontsteking kloten is ook niet echt geweldig.

Ik denk niet dat je veel keus hebt behalve dan de uitlaat zelf; Of een andere, of 'begrens' je uitlaat.

Vaak zie je bij scooters/brommers voor een snoruitlaat dat er bij het beginmontagestuk waar je pakking zit een soort ring is gelast. Dit moet dan de begrenzer voorstellen. Je zou zoiets kunnen proberen. Verder moet je dan wel sowiezo de carburateur wat afstellen denk ik.

Ik kan verder niks verzinnen wat wel goed werkt en niet andere dingen negatief beinvloeden.
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||
Omhoog

Gebruikersavatar
Sugi
Vaste forummer
Berichten: 375
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:07
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 04 dec 2009 14:28

Want als je je ontsteking verkeerd zet zal hij heel erg verrot gaan lopen.
Als je je ontsteking van brom naar snor zet zal die op hogere toeren gewoon minder effectief worden. Verkeerd zetten is weer iets totaal anders.

Ik denk toch echt kleinere carb/luchtinlaat , zal ook je verbruik dalen. Dit is bij motoren een veelgebruikte manier om ze terug naar 25kW te krijgen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Marctraider
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 sep 2007 09:37
Locatie: Gouda
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 04 dec 2009 17:18

Want als je je ontsteking verkeerd zet zal hij heel erg verrot gaan lopen.
Als je je ontsteking van brom naar snor zet zal die op hogere toeren gewoon minder effectief worden. Verkeerd zetten is weer iets totaal anders.

Ik denk toch echt kleinere carb/luchtinlaat , zal ook je verbruik dalen. Dit is bij motoren een veelgebruikte manier om ze terug naar 25kW te krijgen.
Volgens mij quote je de verkeerde :)

Verder kan jou verhaal wel, maar door de snelle uitlaat blijft hij geneigd om veel toeren te maken. Verder wordt je vulling van de cilinder slechter. Ook werkt benzine verkoeldend dus daar krijgt hij dan ook minder van.

Wel allemaal factoren om weer rekening mee te houden. Zelf heb ik dit ook ooit geprobeerd maar topsnelheid bleef nagenoeg bijna gelijk. Alleen trekkracht is een stuk minder. Maar het zegt niet altijd veel over de topsnelheid.
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 17 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.