ik had een aantal vragen ivm de winter.
gegevens mijn tomos:
model: a35 hba
bouwjaar: 2005
1. ik reed laatst op mijn tomos , door een sneeuw storm , en ineens viel hij uit. (gister) sindsdien start hij heel slecht en blijft hij uitvallen tijdens rijden , het moet iets met de sneeuw / kou temaken hebben want hiervoor deed ie het nooit , en het was heel toevallig in een hele zware sneeuwstorm. iemand enig ide wat er mis kan zijn gegaan? owhja als ik nu rijd komt er een hele hoop damp van mijn tomos blok/uitlaat af.
2. 2 dagen geleden was mijn uitlaat nog redelijk mooi , geen roest nauwelijks. en in 2 dagen tijd is de halve uitlaat helemaal geroest , wtf? als ik het eraf ga schuren komt er denk ik weer nieuwe roest neem ik aan , wat is hier tegen te doen? een bepaald middeltje om je uitlaat heen dat beschermd tegen roesten? het is niet alleen maar uitlaat die ineens heel erg roest alle moeren en bouten en spatborden roest ook ineens heel snel , zal wel iets met de kou / sneeuw te maken hebben . maar kan iemand mij vertellen hoe ik het roesten kan stoppen en wardoor het precies komt?
heel erg bedankt alvast.
mijn conclusie is tomos+winter= heel slecht.
in 2 dagen start hij nauwelijks meer + heel veel roest
ik hoop dat iemand kan helpen