Allereerst sorry als ik onduidelijk ben of dit onderwerp al is behandeld maar ik weet zo weinig van brommers af dat ik sommige omschrijvingen of dit forum niet eens begrijp.
Maar goed. Ik rijd op een tomos pack'r en ik had een poos geleden problemen met mijn choke, deze ging niet omhoog.
via dit forum heb ik de tip opgevolgd om hem schoon te maken.
Ik heb dit een paar keer gedaan door met een kwast tussen de choke te porren, (tussen het ringetje en het boutje. (onderdelen benaming heb ik ook op deze site geleerd)
Dit moest ik telkens doen als ik door de regen of sneeuw had gereden want dan ging de choke dus niet meer omhoog maar wel met een klikje naar beneden.
Gister is toen opeens het boutje van dat pinnetje afgegleden en onder mijn kap gekomen. ik heb de choke hendel en het ringetje toen ook van de pin gehaald, kap er even afgehaald en het weer geprobeerd te monteren.
Ik dacht dus dat doe ik wel even maar het heeft alleen veel frustratie opgeleverd.
Het is dus toch echt voor stoere mannen weg gelegd dat sleutelen, en ik had heb gewoon naar de fietsenmaker moeten brengen na de eerste choke schoonmaakbeurt toen hij nog reed.
maar ja, een meid geeft haar geld liever aan andere dingen uit.
Ik heb ook nog een beetje gedraaid aan een onderdeel waarvan ik denk dat dit de stationairschroef moet zijn (zat vlak bij de choke). Had ik beter ook niet kunnen doen denk ik.
eind oordeel is dus dat de brommer niet rijd, de choke niet naar beneden gaat (mis ik soms een veertje? ik heb nu over het pinnetje eerst de hendel, toen een ringetje en toen een boutje, meer niet maar ik kan helaas geen goede tekening vinden van de pack'r carb via de zoekoptie op deze site wel van andere types en daar zag ik dus een veertje bijstaan)
Iemand tips zodat ik in elk geval het stuk naar de fietsemaker rijdend af kan?
bedankt voor de reacties, ik laat het sleutelen voortaan aan echte mannen over!