Berichtdoor shadowranger » 05 jan 2010 17:29
Als je er onder normale omstandigheden mee rijdt, zal het een zeer betrouwbaar brommertje zijn. Onderhoud is natuurlijk altijd nodig, bij achterwege blijven hiervan zal ook de betrouwbaarheid teruglopen. Hetzelfde geldt vor opvoeren.
Als het goed is heb jij een rond frame, dus de tankinhoud zal met reserve ergens rond de 3,5 liter liggen. In principe is het zo dat je rijdt totdat de brommer uitvalt (tekort aan benzine) en dan draai je de kraan naar reservestand. Daarmee heb je ongeveer 0,5 liter brandstof over om naar een pomp te rijden.
Verhouding is altijd 1:50 of 2% 2-taktolie in de benzine. Meng je zelf in een 5 liter jerrycan dan gaat er ongeveer 100 cc 2-taktolie bij. Mag iets vetter zijn, 125 cc of 1/8 liter. Aangezien de benzine de olie iets verschraalt, hij rookt iets meer blauw.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn