Heb jij geen last van 4takten (TRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR geluid) als je op zn top rijdt? Wij hebben bijna dezelfde setup, alleen ik heb ipv bullet een std snel uitlaatje, ik had dit probleem, maar sinds ik er een kleinere sproeier indeed (2 maten kleiner, 49 -> 47), heb ik daar amper meer last van. Misschien is dit ook een handige tip voor jou, zo win je snelheid door alleen je sproeier te verkleinen. Wel eerst kijken welke kleur je bougie is, maar ik denk dat die 1 maat kleiner niet veel verschil maakt.Mijn Setup: (snor Quadro)
- Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop
- Carb 14/9 (Standaard is dat geloof ik)??
Top: 45~
Vraag:
Maakt het dan een verschil, als ik er een 14/12 carb. opzet?
Maar me Spruitstuk niet ontgrens, maar wel een powerfilter heb.
Waarom ontgrens ik mijn spruitstuk niet?
Omdat ik dan 5 jaar verder ben eer dat ik hem eraf heb.
Ik heb namelijk elektrische start. En dan moet ik eerst alle kabeltjes los halen. Anders krijg ik me blok maar 5 CM verschoven >.<
+ Me cilinder zit VAST 0,o
Oke. Ja klopt, ik heb ook dat probleem, maar heb het bijna niet meer.
Alleen als hij nog koud is, daarna haast niet.
En ik zet wel top 45km/h neer.
Maar ik denk dat hij wel harder gaat, want ik haal met gemak auto's in die op een 50km/h weg rijden.
Bedankt voor de tip!
Maar even mijn vraag nog:
Zou het helpen met die carburateur, als ik me spruitstuk niet ontgrens? Want dat gaat waarschijnlijk niet lukken
Hoeveel verschil zal ik dan hebben?
nja hij loopt nu aardig stationair, gaat er nu meer om welk tandwiel er aan te raden is.Een bromkop of hogedruk kop monteren gaat niet gepaard met een nieuwe sproeier. Maar als je Tomos nu al niet goed afgesteld is dan zul je alsnog een nieuwe sproeier erin moeten zetten.
Is je bougie aan de witte kant? 2 maten groter erin. Is ie aan de zwarte/natte kant? 2 maten kleiner erin. Is ie koffiebruin? Dan is ie perfect.
Het kan ook zijn dat je stationairschroef niet goed afgesteld staat.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten