Aangezien al mijn vrienden dure scooters rijden en ik een hekel heb aan scooters dacht ik, Ik maak er toch iets speciaals van. Toen kwam ik Motip mirage tegen. een parelmoer lak in een spuitbus. Ik ben naar de dichtstbijzijnde winkel gegaan en heb wat gehaald. een primer/filler (zatten wat butsen en krassen in de kapjes), 3 verschillende schuurpapier, een blanke lak, en een setje mirage (zwarte effect lak met een doorzichtige lak) In totaal kostte alles me 50 euro. eerst goed geschuurd en toen de witte primer erop. aantal keren herhaald en toen de zwarte effect lak erop. toen kwam ik bij het mooiste gedeelte het moment dat de doorzichtige lak erop ging je zag langzamerhand na iedere laag de kleur beter opkomen. hier wat foto's in een donkere schuur met een bouwlamp.

laag 2.

laag 3.

laag 4. de rest heb ik op me fiets gespoten had niet veel meer.

eindresultaat
Dit is Motip mirage scarabee mijn eerste spuitwerk ooit ik koos voor Scarabee omdat ik er geen resultaat van op internet kon vinden. wat denk ik ervan? de kwaliteit is voor een spuitlak geweldig!
Nu is mijn Tomos nog niet af, ik wil een kleur die met mijn parelmoer goed combineert. ik wacht op suggesties ik zat zelf te denken aan een goudkleurig iets maar niet alles goud. Ik wil van dat zwart af. Ik zal binnenkort betere foto's van mijn tomos in geheel posten.
Mijn setup:
Geroeste 50cc (70 heb ik al liggen van DMP)
DMP terugloop uitlaat.
Standaard carb. (grotere sproeier maat weet ik niet)
Powerfilter
standaard tandwielverhouding
**EDIT** beetje gewaagd maar ik heb nagedacht en wil een echt unieke Tomos. Ik wil mijn frame/spatbord metallic goud spuiten. Mijn cilinder en blok wil ik zilver spuiten, ik had gezien dat je die namelijk hittebestendig hebt. ook heb ik nog een carbon kleurig sport stuurtje liggen die er misschien ook opgaat. Maar dat is nog niet zeker want een maatje heeft dat ook en vind het niet zo lekker rijden. Het lange zadel gaat eraf voor een normaal zadel. En ik wil proberen misschien wat zilveren strepen door het goud te trekken. Als iemand nog suggesties heeft wil ik die graag horen. natuurlijk ga ik tijdens het spuiten me report bijhouden. Foto's ga ik nu meteen maken.