• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Yamaha dt50

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
49 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 27 dec 2009 16:17

heb geen stickers gevonden voor mijn DT ;(
dus voorlopig blijft hij zo. ik heb ergens gelezen dat je de kop kan kuisen met staalwol, hele fijne staalwol dan wel en die staalwol nat maken. zuiger is geen probleem want heb namelijk al een nieuwe besteld.
en de cillinder wand is ook heel netjes.
ik denk dat ik de cillinder eens zal doen met staalwol omdat dit heel goed gaat, en de cillinerkop ook met staalwol als dit kan?
Omhoog


PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 27 dec 2009 16:21

Ja dat zal ook prima gaan.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 27 dec 2009 16:23

BTW de kappen mochten wel mooi zijn voor de 145 euro die ik ervoor betaald heb 8)

maar de lak die gebruikt is is wel dezelfde als die van lamborginis en ferraris, dus als ze eens een krasje willen zetten zal het hen niet lukken van de eerste 5 keer.
ook zitten er flakes in ter waarde van 100 euro. dit was een nieuwjaarsactie.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 14 jan 2010 21:13

ik heb nu dus de nieuwe piston gestoken maar wat blijkt?
Jawel de verkeerde pakkingen besteld, dus dit is weer een vertraging tot dinsdag en dan zal hij misschien dinsdag of woensdag terug in orde zijn.
Als de winkel de pakkingen in stock heeft, anders zal het ten vroegste de 23ste zijn.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 09 feb 2010 21:35

Zeg maar eens wat je ervan vindt
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 09 feb 2010 22:45

Ziet er sjiek uit hoor :mrgreen:

Zit er geen nummerplaat op? Anders zou een klein zwart spatbordje voor de nummerplaat het nog iets mooier maken vind ik :)
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 10 feb 2010 19:29

Ben een belg, daar moeten brommers geen nummerplaat hebben.

vandaag een kutdag voor mijn brommer.
zat bij een maat aan zijn brommer bezig en heb mijn brommer juist voor de garage van zijn buur gezet met mijn voorwiel.
dat mens doet de poort open en knal mijn brommer tegen de grond. resultaat===> lek in de tank door de schok, gelukkig langs de binnenkant van de tank(waar hij tegen de kader zit bedoel ik) maar er is geen lak beschadigd.

Iemand een oplossing voor dit helemaal te dichten?
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 10 feb 2010 19:35

Wat is er nu aan de hand dan? Scheur in de tank? Of een gat?
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 10 feb 2010 19:39

Lek in tank:

Lassen (moet je tank echt helemaal droog zijn)
solderen (is moeilijk op lange termijn goed te doen, door trillen gaat het toch weer lekken)
lijmen met een 2componenten epoxy. Die troep is benzine bestendig en word knoerten hard.
Heb er wel eens een benzine tank mee gedicht, werkte perfect.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 10 feb 2010 20:29

en hoe werk je best met die 2 componenten lak?
want het lek zie je niet met het blote oog dus zou ik eerst eens om gaslektester moeten gaan om de precieze plek van het lek te vinden.
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 10 feb 2010 20:36

Je knijpt twee tubes in een bakje, roert en smeert.

Wanneer het droog is zit het hartstikke dicht.

Jouw lek zal wel op een lasnaad zitten dan. Hij was niet toevallig al eerder eens gesoldeerd oid?
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 10 feb 2010 20:51

ik weet niet wat er al mee gebeurd is, dat heb je met die dingen die van iemand anders komen en al 30 jaar oud zijn.
toch heb ik er een grote voorliefde voor en probeer er zo netjes mogelijk mee om te gaan en aan te sleutelen.

mijn tank heeft aan de binnenkant (niet waar de benzine zit) maar waar je hem vastzet met behulp van rubbers op het frame, aan beide kant zo een metalen ronding waar je een rubber over doet. daar is het lek. ik weet niet de precieze plek ervan want hij lekt ook niet extreem en is niet met het blote oog zichtbaar.

ik ga eerst even kijken als de garagist die ik goed ken het wil lassen. dat lijkt me het stevigst.

hier wel een goede site (weet niet als het mag, indien probleem zeg je het maar en verwijder ik de site)

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=6178
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 10 feb 2010 21:17

Mag je wel posten.

Het probleem met solderen (net als bij lassen) is dat het heel moeilijk is dicht te krijgen. Op het oog lijkt het dicht maar plots begint het toch weer te lekken. Wel de mooiste oplossing natuurlijk...

Je weet wel zeker dat het een lek is en niet gewoon benzine die vanuit je dop over je tank gelopen is?
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 10 feb 2010 21:49

ja helemaal zeker.
ik heb alles mooi afgedroogt, en er drupte weer benzine, weer alles mooi droog gemaakt. weer kwam er benzine.
dus ik daar een doek tegen gehouden en die werd natter en natter dus dit is wel een lek.

ja mooi hoeft het niet te zijn, want je ziet er helemaal niets van. wat is de beste (stevigste, wat er langst mooi opblijft) oplossing?
Omhoog

Gebruikersavatar
A3 classic
Tomosforummer
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:36
  • Citeer

Berichtdoor A3 classic » 10 feb 2010 23:22

dat lek opsporen kan je proberen door met je mond op de vulopening te blazen (zoals je op een trompet blaast) zodat de benzine of lucht sneller uit het lek stroomt.
Truttig Onbenullig Motorisch Opgevoerd Schroot
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 12 feb 2010 18:42

Lek in tank:

Lassen (moet je tank echt helemaal droog zijn)
solderen (is moeilijk op lange termijn goed te doen, door trillen gaat het toch weer lekken)
lijmen met een 2componenten epoxy. Die troep is benzine bestendig en word knoerten hard.
Heb er wel eens een benzine tank mee gedicht, werkte perfect.
die 2componenten epoxy is dit gewoon doorzichtig die lijkt op gewone lijm?
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 12 feb 2010 19:38

Ik had de combi metaal van Bison.

Afbeelding

Die is grijs en daarvan weet ik zeker dat het geschikt is om tanks te lijmen. Je hebt ook doorzichtige 2comp. lijm van Bison, die is voor een heleboel geschikt, maar of het benzinebestendig is durf ik je niet te zeggen.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 12 feb 2010 19:40

ik ga eens kijken.
anders ga ik wel even om die grijze gaan.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 16 feb 2010 22:04

Het lekje is helemaal dicht nu.
Morgen nog even nieuwe blokolie gaan halen en dan deze kan weer tegen een stootje

Heb wel nog een vraagje.
om de hoeveel kilometer een onderhoud?
en wat zou dit inhouden?
waarschijnlijk wel een groot en klein onderhoud maar wat er precies moet nagekeken worden weet ik niet.
Het is mijn eerste schakelbrommer dus qua onderhoud weet ik het niet
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 17 feb 2010 17:16

Eerlijk gepikt:

http://www.brommer-forum.nl/KB/u1/boek/ ... spec01.jpg
http://www.brommer-forum.nl/KB/u1/boek/ ... spec02.jpg
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
49 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.