en wat zijn dan de bevindingen van die 'velen' die me voor zijn gegaan? na een maand een vastloper, of meer trekkracht, hogere top.... of misschien wel negatieve prestatieverschillen? info pleaseje kan het doen. velen zijn je voorgegaan. ik had wel wat verschil erin.
Check de kleur van je bougie als leidraad voor het sproeier vraagstuk. Zwart/ vettig is te grote sproeier, wit/ grijzig is te kleine sproeier. Onder ideale omstandigheden moet de bougie-elektrode koffie-met-melk-bruin zijn. Rij hiervoor wel even een kilometer of 2 voluit om de motor warm te hebben (dus niet stationair draaien op de choke).Hallo. Ik heb een snor tomos.
met eerst sproeier 52 en een dmp terugloop uitlaat. Dit was het enige wat ik toen veranderd heb.
Nu heb ik mijn spruitstuk ontgrenst, met luchtfilter ook ontgrenst. En er een 15/15 carb op gedaan (voorheen 14/9)
In deze 15/15 carb zat standaard een 68 sproeier. Met deze sproeier rijdt mijn snor slechts +- 25 km/u op de teller. Ik ga er van uit dat mijn sproeier te groot is. Kunnen jullie mij vertellen rond welke sproeier ik ongeveer moet zitten?
Sorry dat ik dit bij de sproeier sectie plaats, maar daar kan ik niks posten.
Dankjulliewel.
Een HD kop verhoog je de trekkracht mee (tov de standaard snorkop) en win je misschien een paar kilometer per uur mee. Het heeft idd geen nut een grotere carburateur te nemen als je de begrenzers er niet uithaalt.Hallo, ik had ook een vraagje.
Ik rijd op een snor tomos, alles standaard afgezien van een kleiner ATW en een Biturbo uitlaat. Ik wil graag een hd kop er op zetten, maar nou zei iemand laatst dat dat geen nut had als ik m'n spruitstuk niet ontgrens of een grotere carb neem. Carburateur vervangen heb ik weinig zin in.
Wat is jullie idee hier over? Heeft een HD kop in mijn geval nut?
Alvast bedankt!
Ja zoals in mijn 1e post staat heb ik het buisje en de prop uit mijn spruitstuk en luchtfilter gehaald. En had al zoals je zij opgezocht hoe ik moet kijken of mijn sproeier goed zit. Maar ik wou eigenlijk weten rond welke sproeier ik ongeveer zou zitten. Zodat ik rond dat getal kan gaan zoeken naar de perfecte. Dat ik niet alles wat tussen 52 en 68 zit af moet. De bromboer zei dat ik rond de 60 zou moeten kijken, is dit correct?Check de kleur van je bougie als leidraad voor het sproeier vraagstuk. Zwart/ vettig is te grote sproeier, wit/ grijzig is te kleine sproeier. Onder ideale omstandigheden moet de bougie-elektrode koffie-met-melk-bruin zijn. Rij hiervoor wel even een kilometer of 2 voluit om de motor warm te hebben (dus niet stationair draaien op de choke).Hallo. Ik heb een snor tomos.
met eerst sproeier 52 en een dmp terugloop uitlaat. Dit was het enige wat ik toen veranderd heb.
Nu heb ik mijn spruitstuk ontgrenst, met luchtfilter ook ontgrenst. En er een 15/15 carb op gedaan (voorheen 14/9)
In deze 15/15 carb zat standaard een 68 sproeier. Met deze sproeier rijdt mijn snor slechts +- 25 km/u op de teller. Ik ga er van uit dat mijn sproeier te groot is. Kunnen jullie mij vertellen rond welke sproeier ik ongeveer moet zitten?
Sorry dat ik dit bij de sproeier sectie plaats, maar daar kan ik niks posten.
Dankjulliewel.
Heb je de begrenzingsbus en luchtfilterprop er wel uitgehaald?
Vwb je opmerking over het nergens anders kunnen posten: Je kan nu alleen maar hier posten omdat je "pindabrein bent (nieuw op het forum). Bij 20 posts of meer ben je "Pindabrein" af en moet je je even aanmelden als supporter van het Beginnersforum anders kun je overal behalve hier posten. Helaas is het niet anders, maar deze maatregel hebben we moeten nemen anders wordt het een puinhoop.
Een tip: Gebruik de zoekfunctie of check de setuptabel, dan kom je al veel te weten. Weet je niet hoe bepaalde dingen moeten, check de FAQ sectie of de Wiki.
Oke, maar mijn vraag was dus. Als ik een HD kop neem, dan moet ik dus mijn spruitstuk ontgrenzen. Als ik dat gedaan heb, is er dan een duidelijk prestatieverschil of moet ik daarvoor ook nog een andere carb nemen?Een HD kop verhoog je de trekkracht mee (tov de standaard snorkop) en win je misschien een paar kilometer per uur mee. Het heeft idd geen nut een grotere carburateur te nemen als je de begrenzers er niet uithaalt.Hallo, ik had ook een vraagje.
Ik rijd op een snor tomos, alles standaard afgezien van een kleiner ATW en een Biturbo uitlaat. Ik wil graag een hd kop er op zetten, maar nou zei iemand laatst dat dat geen nut had als ik m'n spruitstuk niet ontgrens of een grotere carb neem. Carburateur vervangen heb ik weinig zin in.
Wat is jullie idee hier over? Heeft een HD kop in mijn geval nut?
Alvast bedankt!
meer trekkracht ondervond ik. geen vastloper gehad.en wat zijn dan de bevindingen van die 'velen' die me voor zijn gegaan? na een maand een vastloper, of meer trekkracht, hogere top.... of misschien wel negatieve prestatieverschillen? info pleaseje kan het doen. velen zijn je voorgegaan. ik had wel wat verschil erin.
ongeveer een 10tjeWat is ongeveer de waarde van een 2e hands carburateur 14/12??
wat je zegt klopt als een bus.Het klopt toch dat de benzine langs je krukas loopt?
En het blok olie komt niet langs de krukas toch?
viewtopic.php?f=9&t=6221 ,,@sjaak van voorschoten
Ja ik heb al powerfilter erop, sorry vergeten te melden. Het geeft geen merkbaar verschil vind ik, behalve dat het veel meer geluid maakt. Waar ik ook aan zat te denken is een puch hd kop. Maar ik weet niet hoe dat eruit ziet op een tomos..
Ow bedankt. Ziet er wel mooi uit. Denk er aan om dat te doen en dan misschien de cilinder kop zwart te spuiten met hittebestendige lak.viewtopic.php?f=9&t=6221 ,,@sjaak van voorschoten
Ja ik heb al powerfilter erop, sorry vergeten te melden. Het geeft geen merkbaar verschil vind ik, behalve dat het veel meer geluid maakt. Waar ik ook aan zat te denken is een puch hd kop. Maar ik weet niet hoe dat eruit ziet op een tomos..
* Foto&topic van Mc. Sim
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten