• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos nieuwe uitlaat

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
Akriot
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2009 15:56
  • Citeer

Berichtdoor Akriot » 15 feb 2010 21:05

Heey mensen ik heb zojuist een Biturbo uitlaatje gekocht. De uitlaat zit er op, althans aan 1 kant van de cilinder zit hij er op en aan het frame. Probleem is dat bij de andere kant van de cilinder, het kleine schroefje dat uit je cilinder komt en waar je een boutje aan vastmaakt eruit is. Dit schroefje kwam er uit met de bout er nog aan vast toen ik de oude uitlaat eronder vandaan haalde :roll: . Alleen het probleem is nu, nu ik hem overal heb vastgemaakt ik dat schroefje er niet meer ingedraaid krijg, als ik hem er in probeer te draaien draait hij hem een beetje vast maar zodra ik hem vast probeer te draaien met gereedschap valt hij er uit. :| Dus dan komt nu de grote vraag :mrgreen: iemand een idee hoe ik deze uitlaat nou aan beide kanten goed vast krijg :D ?
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9679
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 15 feb 2010 21:07

Is het boutje niet gewoon wat te kort?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Akriot
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2009 15:56
  • Citeer

Berichtdoor Akriot » 15 feb 2010 21:13

Is het boutje niet gewoon wat te kort?
Lijkt mij niet omdat het wel gewoon allemaal paste toen ik er een standaard snel eronder had gezet :).
Ik had zelf meer het idee dat de schroefdraad wellicht kaduuk was van dat schroefje waar het boutje op moet.. Vooral omdat hij dus niet helemaal vast draait. :|
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 15 feb 2010 21:33

Dan zou het toch kunnen dat deze te kort is, misschien is het mondstuk van de Biturbo wel dikker.

Probeer daarom eerst een langere bout en als dat het niet is is je schroefdraad naar de knoppen.

Dat wordt dan cilinder eraf halen en opnieuw (groter schroefdraad) tappen.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Akriot
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2009 15:56
  • Citeer

Berichtdoor Akriot » 15 feb 2010 22:00

Dan zou het toch kunnen dat deze te kort is, misschien is het mondstuk van de Biturbo wel dikker.

Probeer daarom eerst een langere bout en als dat het niet is is je schroefdraad naar de knoppen.

Dat wordt dan cilinder eraf halen en opnieuw (groter schroefdraad) tappen.
Nja, ik denk serieus niet dat het het boutje kan zijn vooral omdat het aan de andere kant van de cilinder wel helemaal vast zit.. Maar het was ook donker toen ik de schroef er opnieuw in probeerde te draaien, en ik heb een heel warm gevoel dat ik de hele tijd schuin in de cilinder zat te draaien of dat de pakking ervoor zat. En het is de hele tijd met de hand geweest nooit gereedschap dus een complete schroefdraad zo makkelijk naar de kloten helpen in de cilinder lijkt me niet, hooguit de schroefdraad van het tapschroefje... maar ik ga morgen in de middag uit school kijken met een vriend van me :D denk dat het gewoon komt omdat het te donker was en ik gewoon als een blinde mol te werk ging :roll: althans hoop ik :x
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 16 feb 2010 14:28

Haal de oude eruit en zet er een zelfgemaakt tapeind in (kun je maken met een bout)
Natuurlijk wel een stuk langer.

Dan is het probleem opgelost lijkt mij.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9679
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 16 feb 2010 18:00

Volgens mij had iemand anders ook problemen met het vastzetten van een Bullit uitlaat vawege de dikke(re) flens. Kan dus idd zomaar zijn dat de boutjes nu net te kort zijn.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Akriot
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2009 15:56
  • Citeer

Berichtdoor Akriot » 17 feb 2010 07:14

Volgens mij had iemand anders ook problemen met het vastzetten van een Bullit uitlaat vawege de dikke(re) flens. Kan dus idd zomaar zijn dat de boutjes nu net te kort zijn.
Het klopte inderdaad dat het net ietsjes te kort was maar met een klein beetje gericht draaien en nog een paar ringen er tussen gestopt is het toch gelukt :wink: hij zit erop hoor en geluid is prima en hij trekt ook lekker :D
alleen kom ik nu meer bij de volgende vraag uit :roll: Ik had voorheen een maat 50 sproeier wat heerlijk ging bij m,n standaard snel uitlaatje, maar de bromboer wist mij aan te raden wel 2 maatjes groter te nemen bij dit uitlaatje. Dit leek mij ook logisch dus zodra de uitlaat erop zat knalde ik er een 52 sproeier op. Alleen het leuke toen was, was dat ik niet boven de 30 kwam en op een gegeven moment op 25 afzwakte :roll: . Dus nu zit de oude sproeier er weer op en hebk totaal geen klachten, ik vind het alleen merkwaardig dat er nu geen grotere sproeier op moet :P.
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 17 feb 2010 08:52

De sproeier 2 maten omhoog is een richtlijn, dus in de praktijk kan het zo zijn dat het helemaal niet hoeft :wink:
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

Gebruikersavatar
JorDdi
Tomosforummer
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 apr 2009 17:19
Locatie: HOLLAND
  • Citeer

Berichtdoor JorDdi » 17 feb 2010 10:38

idd!, had ik ook
KIJK MAAR
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 17 feb 2010 13:30

Mooi dat het gelukt is.. gewoon voortaan goed luisteren naar de mensen hierzo. Die hebben er verstand van.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.