oke

dan ga ik maandag nog eventjes naar een antal brommerboeren om te vragen of ze de zuiger met pistonpen 10 hebben ( neem ik wel zuiger en cilinder mee :O ) en als ze dat niet hebben dan is het pech en dan zal ik het proberen met zo'n zuiger, en als dat niet werkt... :S dan andere Krukas ...
om met die ruimers aan de slag te gaan is het vast het slimst om van tevoren de krukas eruit te halen (a) ?
en die ruimers moeten waarschijnlijk ook gevoon in een boor xD dus dan slinger je toch alsnog (a)
is het trouwens geen optie om die hele bronzen lager eruit te halen ? want het lijkt dan wel alsof die precies 12 mm is
-------- dit zei jij
door shadowranger op 26 jun 2007 23:44
nearox schreef:
koperen busje kenje eruit boren of misschien tikken kan er gewoon een naald lager in voor pen 12
No way Nearox. Het "oog" van de oude krukassen is NIET hard genoeg om een naaldlager te kunnen monteren. Deze vreet in no-time weg!!! Ik begrijp dan ook niet dat je met zo'n advies komt. Opboren/ ruimen naar pen 12 lijkt me ook geen optie, want dan wordt het materiaal te dun en al vervormen bij belasting. Ik snap overigens ook die bromboer niet, die wil blijkbaar alleen verkopen en vraagt niet door voor welk type motorblok de cilinder wordt gebruikt.
Beter kan hij bij de bromboer kijken of ze een pen 10 zuiger hebben voor deze cilinder. Overzetten van een andere krukas is wel mogelijk, maar door het andere hart van de koppeling moet hij/ zij deze ook gaan vervangen. Dan ben je meestal goedkoper uit een 2e hands blokje (nieuw model) te kopen via de koopjessites.
wat bedoelde je hier dan mee ?