• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Youngst'r slaat af bij gasgeven na minuutje stationair

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Annie
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Annie » 23 mar 2010 12:15

Hallo beste mensen;

Onlangs heb ik een Youngst'r gekocht, rijdt goed, maar heeft één onhebbelijkheidje. Als ik even heb staan wachten bij het stoplicht, en gas geef als het licht weer groen is, dan slaat-ie vaak af. Hierbij maakt het dan niet uit of er volgas of een klein beetje gas wordt gegeven. Met de sproeiermaat heb ik ook al gevarieerd, er zat een 52 in, heb t/m 54 geprobeerd. Nu zit er een 51 in, loopt verder netjes, maar het af-en-toe afslaan blijft. Heb ook de vlotternaald vervangen om zeker te zijn dat-ie niet verzuipt. Er zit een membraancilinder op met een standaard SHA carburateur. Nu heb ik gemerkt, dat als ik naar rechts leun met de brommer, en dan gas geef bij stilstand, de motor direct flink wat toeren maakt, en dat dan pas de koppeling aangrijpt (net als bij een scooter zeg maar). Als ik rechtop sta, of naar links kantel, dan grijpt de koppeling direct aan als de motor maar iets sneller draait dan stationair. ook zit het knikkergeluid in het blok. Kan het zijn dat de koppeling af en toe te vroeg "pakt" en dat daardoor de motor dan afslaat? Vaak ook slaat-ie na even stationair draaien en (vol)gas geven bijna af, en pakt dan weer op. Ik hoop dat iemand dit verhaal bekend voorkomt, ik hoop op een reaktie,

met vriendelijke groet,

Annie

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 23 mar 2010 13:12

Heb je je carburateur al een keer grondig schoongemaakt? Uit je verhaal neem ik aan van wel maar uitsluiting van iets kan geen kwaad.

Wat betreft het naar links en rechts leunen, daarmee verplaats je de olie in je carter waardoor er meer of minder olie tussen de koppelingssegmenten en het koppelingshuis zit waardoor de koppeling meer of minder slipt.
Kan het zijn dat de koppeling af en toe te vroeg "pakt" en dat daardoor de motor dan afslaat?
Hoogst onwaarschijnlijk, je koppelingssegmenten worden door het toerental van de motor naar buiten gedrukt tegen het koppelingshuis aan, als je stil staat dan remt de motor weer, laten de koppelingssegmenten weer los en kan de motor weer stationair draaien.

Voor het knikkergeluid kan je even HIER kijken

Annie
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Annie » 23 mar 2010 13:33

Hoi Sugi! Bedankt voor je snelle reaktie.

Heb inderdaad de carburateur grondig nagezien, alles is goed schoon: filtertje, vlotterkamer, sproeier en mengbuisje. Het rare is, dat als je maar even (30 sec. of zo) stationair staat te draaien, er nooit iets aan de hand is. Zou ik dit dan misschien ook moeten zoeken in het feit dat er dan nog iets van olie tussen koppelinghuis en klauwen aanwezig is? Als hij dan langer stationair draait, is misschien alle olie weggeslingerd? Het verschil tussen naar rechts of links leunen is echt erg groot trouwens, het oliepeil is wel in orde (niveauschroef).

Het knikkergeluid heb ik al eerder hier op het forum gevonden, daar ga ik binnenkort even iets aan doen. Ik vind het afslaan echter nogal hinderlijk, dat wil ik er echt graag uit hebben!

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 23 mar 2010 15:37

Misschien je benzineslang ff doorblazen, of je stationairscrhoef een slag naar rechts draaien.

Ik geloof dat jouw blok ook een luchtschroef heeft? Probeer die wat dichter te doen, want dit zijn symptomen van valse lucht. Ofwel; teveel lucht.

Wat is de kleur van je bougie?
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1