Berichtdoor chris1976gouw » 23 mar 2010 17:08
Hallo mensen.
Ik heb nog steedts een probleem met mijn Tomos.
Ik heb een Tomos quadro uit 2005.
Mijn setup is alles standaard behalve een Bullet uitlaat met sproeier 51.
De broomer start op de choke in 1 keer (E-Start),zonder de choke lukt het niet,ook niet met dit weer van 15 graden.
Het lukt me niet om hem stationair telaten draaien,en dat heeft niks met de stationairschroef temaken.
Nu moet ik mijn gasschuif zo afstellen dat hij in mijn crburateur bijna voor de helft b lijft open staan,dan blijft hij na even rijden wellopen,maar dan wil de brommer bij stilstand altijd weg rijden,en dat is niet best voor je koppeling,maar anders slaat hij gewoon af.
Als je rijd,dan rijd hij op zich wel goed,gaat goed naar zijn 2e versnelling,en gaat best snel naar zijn top.
Alleen op zijn top blijft hij inhouden,hij wil harder,maar kan het niet.
Als ik van een heuvel af rij,dan gaat hij ongeveer 40,en dan is het inhouden(viertakten) weg,tot dat hij weer naar de 35 gaat,en dan begint hij weer intehouden.
Als ik rij,en ik moet een bocht nemen,en geef dan weer gas,dat gaat allemaal wel goed.
Ik heb mijn kop en voetpakking al vervangen,
Het enigste wat ik heb is lichte krassen in mijn cylinder en zuiger,maar geen diepe krassen waar je nagels in blijven hangen.
Je voelt ze eigenlijk niet.
Ik dacht messchien dat het aan mijn zuigerveren ligt,maar hoe zie ik of ze versleten zijn.
Of moet ik de orginele sproeier 49 weer proberen.
Wie o Wie kan mij bruikbare tips geven.