• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

snel heulp nodih

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 07 apr 2010 23:09

Dat slaat wel erges op. Wil er morgen best een foto van maken is geen beweging in te krijgen pannenkoek..
waarom zpu je hem wegooien je kan uiteindelijk nog altijd met luchtsleutel eruit halen dat lutk altijd maar aangezien ik die niet tot mijn beschikking hb:p
drink als een man, ga knock out als een man, of wil je dat ik 1tje op je bek ram

ThomNec
Vaste forummer

Berichtdoor ThomNec » 07 apr 2010 23:13

Nou ik kan je 1 ding vertellen. Als je er met een sloophamer al geen beweging in krijgt... ik heb er een ringsleutel opgezet en heb daar opgesprongen en die bout heeft nog steeds geen mm meegegeven.
3 tomosjes gehad:

Tomos 1: snor 55km/h totall los
Tomos 2: Heineken met 65cc polini, yasuni c16 en ga zo maar door.. 90km/h verkocht
Tomos 3: Huidige rijdt 35 km/h en valt bijna uit elkaar

Speeddragon
Tomosforummer

Berichtdoor Speeddragon » 07 apr 2010 23:15

dit topic is droog. maar weet je zeker dat je moer hebt losgedraait :P je hebt het over 2 kanten steeksleutel erop en weet ik veel wat. maargoed een frame in de sloot gaat niet hoeven want dan moet hij op 2 punten vastgeroest zijn dat kan bijna nooit
je moet

stap 1 maak de MOER los dmv een dop/steeksleutel, als hij meedraait hou dan de kop van de bout aan de andere kant vast (ook weer met een steeksleuitel/dopsleutel)
stap 2: pak je gekste koele hamer en mep er echt als een super gek op en spuit er zat wd40 op gewoon zo hard meppen dat je denkt dat je hem kapot maakt. beste leg je hem nog op zijn zij zonder motorblok ofzo het moet eruit kunnen klaar.

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 07 apr 2010 23:17

dit topic is droog. maar weet je zeker dat je moer hebt losgedraait :P je hebt het over 2 kanten steeksleutel erop en weet ik veel wat. maargoed een frame in de sloot gaat niet hoeven want dan moet hij op 2 punten vastgeroest zijn dat kan bijna nooit
je moet

stap 1 maak de MOER los dmv een dop/steeksleutel, als hij meedraait hou dan de kop van de bout aan de andere kant vast (ook weer met een steeksleuitel/dopsleutel)
stap 2: pak je gekste koele hamer en mep er echt als een super gek op en spuit er zat wd40 op gewoon zo hard meppen dat je denkt dat je hem kapot maakt. beste leg je hem nog op zijn zij zonder motorblok ofzo het moet eruit kunnen klaar.
die moer is er allang af dat was niet zo probleem maar die bout zit gewoon muurvast ga morgen ff proberen meet een boormachine met de juiste dop ff kijken of dat helpt
drink als een man, ga knock out als een man, of wil je dat ik 1tje op je bek ram

benno0o
Tomosforummer

Berichtdoor benno0o » 07 apr 2010 23:38

gewoon een steeksleutel van een meter lang erop gooien dan heb je hem er zo uit... kracht maal arm xD
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 07 apr 2010 23:40

gewoon een steeksleutel van een meter lang erop gooien dan heb je hem er zo uit... kracht maal arm xD
hallo,
ja dat denk jij hij zit echt vast hoor
en heb jij een sleutel van een meter dan :') maarja

fllex
Vaste forummer

Berichtdoor fllex » 07 apr 2010 23:42

hallo,
beun je die ff in elkaar met 3 rollen tape en een bezem ??
Tomos 65cc

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 07 apr 2010 23:49

hallo,
beun je die ff in elkaar met 3 rollen tape en een bezem ??
ja dat zit tog nooit sterk lama sluit deze wel open ergens anders wel een nieuwe want iedereen geeft onzin antwoorden andere mensen bedankt voor de goede reactie waar ik WEL wat aan heb!

benno0o
Tomosforummer

Berichtdoor benno0o » 07 apr 2010 23:50

XD heb je bij natuurkunde niets geleerd over momentenwet ? kracht maal arm dus hoe langer de arm hoe minder kracht je hoeft uit te oefenen om dat ding lost te krijgen (a)

en je kan het aan elkaar beunen ? improviseren iig zou ik wachten met slijpen...
of misschien een sterker iemand laten proberen ?beide kanten verwarmen met fohn oid.
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 07 apr 2010 23:54

XD heb je bij natuurkunde niets geleerd over momentenwet ? kracht maal arm dus hoe langer de arm hoe minder kracht je hoeft uit te oefenen om dat ding lost te krijgen (a)

en je kan het aan elkaar beunen ? improviseren iig zou ik wachten met slijpen...
ja maar hoe wou je die vast krijgen heb geen lasapparaat niks

benno0o
Tomosforummer

Berichtdoor benno0o » 07 apr 2010 23:55

heb je een moker oid ? want dan zet je de steeksleutel op de bout en dan geef je een rotmep, wel uitkijken dat niks wegvliegt of het frame raakt.
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 07 apr 2010 23:59

heb je een moker oid ? want dan zet je de steeksleutel op de bout en dan geef je een rotmep, wel uitkijken dat niks wegvliegt of het frame raakt.
ja maar die steeksleutel blijft er tog niet opzitten zodra je die slaat valt die eraf dus ja
ga morgen ff naar brommerboer ff vragen of ze voor mij met luchsleutel willen proberen
dan moet tog wel lukken?? :')

benno0o
Tomosforummer

Berichtdoor benno0o » 08 apr 2010 00:01

ik hoop het wel, anders uitboren of nieuw frame halen.
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 00:07

ik hoop het wel, anders uitboren of nieuw frame halen.
hey maar op die bout zit alleen maar schroefdraad aan einde tog waar de moer op komt?
of zit er ook nog schroefdraad in het frame nee tog? want die bout schrijf je er tog zo in?

fllex
Vaste forummer

Berichtdoor fllex » 08 apr 2010 00:11

nou dan pak je een steeksleutel daar boor je 2 gaten in en dan schroef je hem op een sterke plank ofzo gebruik je fantasie :)
Tomos 65cc

JesseJeremy
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor JesseJeremy » 08 apr 2010 00:12

moeten we alles voorkauwen? :P
Rust in vrede onze grote vriend Jan de Lasser

Pack'r number 2
Youngster 2008 Sold
Tomos A35 verkocht in onderdelen
Pack'r Kapot gereden door een achterlijke bezorgscooter
China bike Cadeau gedaan aan het broertje van Pascal
Vespa SI Sold

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 00:15

moeten we alles voorkauwen? :P
nee hoor maar ander snel vraagje die schroef zit vast in die lagers of niet?
di krijg je er dan tog never uit
maar met een luchsleutel daar MOET het tog wel mee lukken?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 08 apr 2010 09:27

Nee, die lagerbus gaat gewoon meedraaien.

Geloof me en pak nou maar echt de slijptol en slijp te kop van de bout en het resterende deel van de schroefdraad weg tot op de achterbrug. Buig de bevestigingspunten van de achterbrug naar buiten zodat die over de weggeslepen uiteinden van de bout kan, en haal daarna de lagerbussen uit het frame. Monteer nieuwe en gebruik kopervet oid (geen kogellagervet).
Mensen die slijptol roepen zijn dom. Daarmee kun je idd de kop eraf slijpen maar meer ook niet.
@Firezi, slijptol is in dit geval de manier, dus niet lopen janken dat mensen die slijptol adviseren dom zijn.

@ Tim_11: En nu wil ik hier geen posting meer van je zien totdat je het gefixed hebt. Met alleen theoretische vragen krijg je het zeker niet los.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 10:21

Nee, die lagerbus gaat gewoon meedraaien.

Geloof me en pak nou maar echt de slijptol en slijp te kop van de bout en het resterende deel van de schroefdraad weg tot op de achterbrug. Buig de bevestigingspunten van de achterbrug naar buiten zodat die over de weggeslepen uiteinden van de bout kan, en haal daarna de lagerbussen uit het frame. Monteer nieuwe en gebruik kopervet oid (geen kogellagervet).
Mensen die slijptol roepen zijn dom. Daarmee kun je idd de kop eraf slijpen maar meer ook niet.
@Firezi, slijptol is in dit geval de manier, dus niet lopen janken dat mensen die slijptol adviseren dom zijn.

@ Tim_11: En nu wil ik hier geen posting meer van je zien totdat je het gefixed hebt. Met alleen theoretische vragen krijg je het zeker niet los.
is goed post wel niks meer vind het alleen een beetje raar ook al slijp ik die kop eraf en het einde van schroefdraad dat zit die bout er nog steeds in dus dan krijg je hem er nog niet uit maarja:S

ThomNec
Vaste forummer

Berichtdoor ThomNec » 08 apr 2010 10:28

Nee maakt volgensmij ook geen verschil.. want dan probeer je em met lagers en al eruit te raggen en dat lukt ook bij mij niet maarja je moet gewoon proberen want is zonde om je tomos weg te gooien..
3 tomosjes gehad:

Tomos 1: snor 55km/h totall los
Tomos 2: Heineken met 65cc polini, yasuni c16 en ga zo maar door.. 90km/h verkocht
Tomos 3: Huidige rijdt 35 km/h en valt bijna uit elkaar

Gesloten
  • Afdrukweergave
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar