Bij de brommerzaak nog even gevraagd hoe ik het 't beste kon doen, hij zei lagers verwarmen; op krukas plaatsen; carters verwarmen; krukas in carters zetten. Hier werd het in de faq andersom uitgelegd, eerst lagers in carter dan krukas in carter, dat heb ik dus ook gezegd, waarop hij zei dat ik dat dus echt niet moest doen

Ik dus toch maar op zijn manier, zonder al te veel problemen, dit gedaan. Lagers zaten perfect op de krukas, na het terugplaatsen in de carters was er een spleetje van een halve centimeter, dacht dit zal wel weggaan bij het vastdraaien van de twee carterhelften, niet dus. Ik draai alles redelijk vast, tijdens het draaien merk ik wel dat de lagers verder in het carter gaan, goed dus. Dus toen zaten alle boutjes vast en probeerde ik me krukas te draaien, muurvast. waarschijnlijk zitten me lagers dus scheef in me carter. Nog geprobeerd alles lekker strak aan te draaien in de hoop dat de lager goed geperst zou worden, krak; schroefdraad in carter dolgedraaid, weet niet of dat voor problemen gaat zorgen. Al draai ik de boutjes wat losser, draait hij wel soepel, maar kan ik de pakking tussen me twee carterhelften bewegen, klein spleetje dus.
Wat moet ik nu doen? Op advies van een oud topicje, opgegraven mbv de zoekfunctie, geprobeerd met een kunststof hamer op de vliegwielkant van de krukas te slaan terwijl er een moertje op zat; oeps! het schroefdraad van me verse krukas is nu dus ook al flink verpest, is nog maar de vraag of dat uberhaupt nog te gebruiken is. Carters krijg ik ook echt niet meer los van elkaar, dus kan het niet eventjes overdoen. Ga morgen denk ik even proberen de carters te verhitten in de hoop dat... het iets doet, wat weet ik nog niet

Zit nu verdomme al 2 weken met de krukas te kloten

EDIT: Net in een ander bejaard topicje ook gelezen dat je DUS ECHT NIET eerst de lagers op de krukas moet plaatsen.. Waarschijnlijk zit onze klootzak van een brommermeneer nu al grijnzend te wachten tot ik een nieuwe krukas kom halen.