• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Veel warmlopers

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
kaz
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 sep 2008 10:48
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kaz » 18 apr 2010 20:34

Welke model tomos heb je?
A35

Uit welk jaar komt de Tomos?
2005

Is het een snor of een brommer?
Snor

Wanneer ontstond het probleem?
Een halfjaar geleden

Heb je onlangs iets veranderd aan je Tomos?
Nee

Wat is het probleem?
Het probleem begon ongeveer een halfjaar geleden. Toen ik met mijn snor, die helemaal standaard is en dus 25 km/h loopt, een berg af reed kreeg ik een warmloper. Gelukkig startte de Tomos kort erna weer en leek er niks aan de hand. Maar sindsdien krijg ik ongeveer elke 3 km een warmloper. Eerst was het niet zo'n probleem, want ik voelde het aankomen, remde af en kon dan weer verder rijden zonder dat de motor überhaupt afsloeg.

Omdat het me toch niet zo gezond leek besloot ik vorige week de cilinder eens te demonteren om in elk geval de zuigerveren te vervangen. De cilinder was van binnen niet beschadigd, geen krassen etc. Ik heb de zuigerveren vervangen en de cilinder weer gemonteerd, maar helaas is het probleem nu zelfs erger geworden. Nu kan ik niet verder rijden als ik een warmloper krijg omdat ik echt binnen 2 seconden stilsta. De brommer start dan wel weer meteen, maar na een tijdje loopt ie weer net zo vast.

Ik heb er vandaag nog eens naar gekeken, maar ik kan echt niet bedenken waar het aan ligt. De bougie heb ik vervangen en is mooi koffiebruin, en verder is alles helemaal standaard. Ook merk ik dat optrekken minder goed gaat dan voorheen en dat er minder trekkracht is. Ik woon in een gebied met redelijk wat heuvels, en sommigen kom ik nu nauwelijks nog op, terwijl ik hier eerst met een redelijke vaart op kwam.

Ik bedacht me net dat het misschien kan liggen aan de mengsmering die ik tank, misschien dat hier te weinig olie in zit. Ik hoop dat iemand hier dit probleem herkent en er misschien een oplossing voor heeft.

Bij voorbaat dank,

Kaz
Omhoog


Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 18 apr 2010 20:38

Ik denk dat je valselucht hebt.
Heb je je pakkingen wel vervangen?
Ook alles weer kruislings goed aangedraaid?
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
kaz
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 sep 2008 10:48
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kaz » 18 apr 2010 20:41

Ik denk dat je valselucht hebt.
Heb je je pakkingen wel vervangen?
Ook alles weer kruislings goed aangedraaid?
Hier dacht ik ook aan, dus ik heb het vanmiddag getest met een spuitbus, maar merkte geen verschil in toerental. De pakkingen heb ik vervangen toen ik de cilinder weer gemonteerd heb.
Omhoog

Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 18 apr 2010 20:45

Heeft ie ook genoeg compressie?
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
ivyTOmastiic
Tomosforummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:49
  • Citeer

Berichtdoor ivyTOmastiic » 18 apr 2010 20:50

Meestal als je een warmloper hebt zet de zuiger extreem uit en klemt hem in de cilinder.
en dan helpt alleen zuigerveren niet ik denk dat je het moet zoeken bij de zuiger;)

grtn
Omhoog

marccoef
Vastgeroeste forummer
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 dec 2009 19:41
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor marccoef » 18 apr 2010 20:53

Klopt niet wat je zeg tomoshoofd, als die geen valse lucht zuig, heb die dus wel gewoon compressie..
tomos; viewtopic.php?f=68&t=12737
puch; viewtopic.php?f=11&t=13085
Omhoog

Gebruikersavatar
Tomoshoofd
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 15 jul 2008 13:08
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Tomoshoofd » 18 apr 2010 20:56

en als hij valse lucht zuigt bij de carb/spruitstuk dan?
Weer terug van weg geweest
Omhoog

Gebruikersavatar
stanneman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jul 2009 16:45
Locatie: Doesburg
Contacteer:
Contacteer stanneman
Website
  • Citeer

Berichtdoor stanneman » 18 apr 2010 21:07

Ik weet het niet zeker maar probeer is een koudere bougie. maby helpt dat_O_
Sorry meneer sprintkoning (of hoe je jezelf ook voelt)
Maar met deze setup haal je niet harder.
sprint koning ben ik zkr nie en voel me ook niet zo.
Alleen stoor me een beetje aan mensen die denken het te weten
:')
Mijn Tomos
Omhoog

Gebruikersavatar
kaz
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 sep 2008 10:48
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kaz » 18 apr 2010 21:44

Carburateur en spruitstuk heb ik niet gecheckt eigenlijk, dus dat zal ik morgen eens doen. Compressie is er wel genoeg.
Het zou natuurlijk de zuiger kunnen zijn, maar is dat de reden dat de cilinder zo warm wordt? Er zijn verder geen overtoeren oid. Wel zat er was olie op de zijkant van de zuiger, geen idee hoe dat zou kunnen?
Omhoog

Gebruikersavatar
kaz
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 sep 2008 10:48
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kaz » 20 apr 2010 11:27

Gisteren ben ik weer een dagje aan het sleutelen geweest en ik kwam erachter dat de uitlaatpoort bijna helemaal dichtgekoold was. Daarnaast zat er dus wat olie op de zijkant van de zuiger en bleek de zuiger ook nog eens langer te zijn dan een originele zuiger. Waarschijnlijk komt deze dus uit een Puch oid. Ik heb de uitlaatpoort schoongemaakt, een nieuwe zuiger (brom ipv snor) & zuigerveren en een nieuwe uitlaat (ik had een s-uitlaat, nu een standaard snel) gemonteerd.
Ik heb al een flink aantal kilometers ingereden en merk nog geen vreemde dingen. Daarnaast rijd ik nu een stukje harder en kom ik de heuvel weer goed op!
Zou het verstandig zijn de ontsteking op de bromstand te zetten?
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 20 apr 2010 14:20

ja zeker ;) reageert je tomos veel beter
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.