• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Meer snelheid & vermogen / startprobleem

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
El Capitano
Tomosforummer
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mar 2010 18:59
  • Citeer

Berichtdoor El Capitano » 20 apr 2010 22:54

Ik had ff een paar vragen . :P

Ik heb een Tomos Youngst'r (nieuw, sinds november) met tandwielverhouding 24 - 22 en ga ongeveer 32 k/m p uur. Omdat ik zeeeeer sloom optrek (het duurt eeuwen voordat ik in mijn 2 zit) had ik het volgende bedacht :

1 . Technigas Next erop
2 . TWV 28 - 22

Hoe hard zou mijn Tomos ongeveer lopen na bovenstaande aanpassingen en loopt ie gewoon nog lekker enzo (snel optrekken / niet stotterig) ?

Ten tweede heb ik sinds kort problemen met opstarten. Ik moet sowieso altijd mijn choke gebruiken (mits de motor een halfuur uitstaat) en sinds kort ruik ik 's ochtends achterlijk veel benzine rond mijn Tomos. Ook hapert de motor na het starten en soms ook tijdens het rijden (dan valt ie dus bijna uit). Wat zou ik hier aan kunnen doen?

PS: Is het de moeite waard om een contactslot op mijn Tosje te zetten? Want nu moet ik telkens die hele ketting om me wiel binden :shock: .

Alvast bedankt ! :)
Omhoog


Gebruikersavatar
ar0ns
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2010 19:54
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor ar0ns » 20 apr 2010 22:59

twv: zou niet kunnen..
Als je wilt optrekken dan is 24-31 wel mooi.
Met een technigas next krijg je meer trekkracht en ook een hogere top, dus dat zou dan goed moeten komen. Had je voor trekkracht ook al gedacht aan een bromcilinderkop of puch hd kop met vervroegde ontsteking?

Je vraag over het opstarten. Misschien een maatje grotere sproeier is een idee. Je kan ik het FAQ kijken bij het onderdeel afstellen.

En of het de moeite waard is om een contactslot erop te zetten?
Het zijn 2 draadjes doorbinden en je kan hem dan zo starten. Dus ik denk dat het verstandiger is als je gewoon een kettingslot blijft houden.

Hoop dat je er iets aan hebt
Tomos Quadro e-start snor

Spruitstuk brom
Ontsteking brom
Powerfilter
Afgevlakte Bromkop
Bullet Uitlaat
twv: 26-31
Sproeier 52

Top ong. 50/55
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 20 apr 2010 22:59

Kijk is naar valse lucht doe de deo test en waar valse lucht zit vast draaien of pakking vervangen.
Carb>Spruitstuk
Spruitstuk>Cilinder
Cilinder>Kop
Gewoon daar tussen beetje deo spuiten wel 1 voor 1 dus gewoon in de volgorde van het rijtje dan gewoon 1min laten lopen en als je dan verandering in het toerental hoort dan zit daar de valse lucht.
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 20 apr 2010 23:07

Je zou een bromkop erop kunnen doen, goedkoopste en makkelijkste oplossing. Merk je echt.
Laatst gewijzigd door Ricker op 20 apr 2010 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
ar0ns
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2010 19:54
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor ar0ns » 20 apr 2010 23:10

Ja inderdaad, denk ook dat je beter het geld dat je wilt besteden aan die tandwielen en nieuwe ketting. Kan besteden aan een puch hd kop of bromkop. Dan nog ontsteking op bromstand, dan moet hij wel lekker optrekken hoor. Dan ook nog met technigas erop, zou leuk gaan lopen.
Tomos Quadro e-start snor

Spruitstuk brom
Ontsteking brom
Powerfilter
Afgevlakte Bromkop
Bullet Uitlaat
twv: 26-31
Sproeier 52

Top ong. 50/55
Omhoog

Gebruikersavatar
Sugi
Vaste forummer
Berichten: 375
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:07
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 21 apr 2010 11:23

Met twv 28-22 trek je voor geen meter meer op, ga dan eerder richting 26-26.
Om op te trekken kan je verder zoals eerdergenoemd bromkop/hd-kop en ontsteking op brom.
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 21 apr 2010 14:34

Heh wat raar.
Ik heb bijna een standaard tomos en ik haal de 39 bijna ( GPS applicatie op mijn iPhone)
Mijn setup is:
Hogedruk kop
Twv standaard- 33
Origineel luchtfilter + origineel cabr ( sproeier 48)
Ik hed dat ook s'ochtends dat ik em soms neit pakt maar 50 gaat ie heel erg stotteren.

Ontopic:
Je kan idd wat hierboven gezegd wordt een hogedruk kop kopen, ik was maar 20 euro kwijt.
Verder kanje idd altijd nog je uitlaat vervangen!

Mvg,

Arthur
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

El Capitano
Tomosforummer
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mar 2010 18:59
  • Citeer

Berichtdoor El Capitano » 25 apr 2010 00:05

Bedankt. Ik zal me twv ff veranderen naar 26-26 en ik zit nu te twijfelen tussen een Technigas Next en een Tomos snelle uitlaat (chroom) . Mijn bromboer zegt dat ik juist voor geen meter meer optrek als ik een Technigas erop gooi...

Help ? :S
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 25 apr 2010 00:33

Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 25 apr 2010 14:11

Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.
Zo natuurlijk is dat niet. Meestal hoeft dat niet eens.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 25 apr 2010 14:18

Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.
Volgens mij zei de brommer boer dat je voor geen meter meer optrekt, niet dat je harder gaat..... Lezen is moeilijk of niet?
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 25 apr 2010 21:20

Nou dan heeft jou bromboer dat fout want met een technigas ga je wel degelijk harder.
Wel sproeiermaat vergroten dan natuurlijk.
Volgens mij zei de brommer boer dat je voor geen meter meer optrekt, niet dat je harder gaat..... Lezen is moeilijk of niet?
Dat bedoelde de ik maar ik was vast aan het dromen :P
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

Gebruikersavatar
benno0o
Tomosforummer
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:07
Locatie: Rhoon
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 25 apr 2010 21:55

Bedankt. Ik zal me twv ff veranderen naar 26-26 en ik zit nu te twijfelen tussen een Technigas Next en een Tomos snelle uitlaat (chroom) . Mijn bromboer zegt dat ik juist voor geen meter meer optrek als ik een Technigas erop gooi...

Help ? :S
Ik had ff een paar vragen . :P

Ik heb een Tomos Youngst'r (nieuw, sinds november) met tandwielverhouding 24 - 22 en ga ongeveer 32 k/m p uur. Omdat ik zeeeeer sloom optrek (het duurt eeuwen voordat ik in mijn 2 zit) had ik het volgende bedacht :

1 . Technigas Next erop
2 . TWV 28 - 22

Hoe hard zou mijn Tomos ongeveer lopen na bovenstaande aanpassingen en loopt ie gewoon nog lekker enzo (snel optrekken / niet stotterig) ?

Ten tweede heb ik sinds kort problemen met opstarten. Ik moet sowieso altijd mijn choke gebruiken (mits de motor een halfuur uitstaat) en sinds kort ruik ik 's ochtends achterlijk veel benzine rond mijn Tomos. Ook hapert de motor na het starten en soms ook tijdens het rijden (dan valt ie dus bijna uit). Wat zou ik hier aan kunnen doen?

PS: Is het de moeite waard om een contactslot op mijn Tosje te zetten? Want nu moet ik telkens die hele ketting om me wiel binden :shock: .

Alvast bedankt ! :)

Ik heb eventjes een eerder bericht gelezen, maar je wilt harder optrekken en een hogere top ?
Met een snoruitlaat ( s bocht ) trek je sneller op, dit omdat een snoruitlaat meer tegendruk levert. Dus kan het wel zijn dat je bromboer gelijk had met minder optrekken. Dit kan je compenseren door bromkop, bromstand, groter spruitstuk/carb en dan een Technigas next erop te zetten

Als je er een andere uitlaat onder zet dan zou ik 2/4 sproeiermaten groter als standaard eronder zetten.
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.