Berichtdoor shadowranger » 25 apr 2010 09:20
Niet aan beginnen om op te voeren. Ei-cilinders zijn gegoten en hebben een maximale inlaat van 9 mm (fixed). Alleen een brommodel ei-cilinder met 12 mm doorlaat (fixed) kan soulaas bieden, maar die zijn erg zeldzaam. En denk nou niet van dan boor ik hem toch ff op naar 12 mm, dat gaat dus niet vanwege de bocht in het inlaattraject.
Daarbij is je krukas nog een van het type met 10mm pen, dus een membraancilinder er "eventjes" opzetten is er ook niet bij (pen 12mm). Tot slot heb je contactpuntenontsteking, daarvan kun je de afstelling vinden in FAQ of wiki, en je hebt maar 1 versnelling tov 2 bij een A35/A52 blok
Goedkoopste en snelste oplossing is een 2e hands membraanblok op de kop te tikken. Wel even opletten of je bij electronische versies de cdi (zwarte ontsteekkastje) erbij krijgt.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn