Berichtdoor Bobanos » 09 mei 2010 22:36
Hallo,
Welke model tomos heb je? Tomos A35
Uit welk jaar komt de tomos ? Geen idee
Is het een snor of een brommer? Snor
Wanneer ontstond het probleem? Nadat ik 10km gereden had
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? ja, standaard luchtfilter was lek, vervangen door een crossfilter
Originele uitlaat
del ortho 12/9 (of 14/9, standaard iig)
sproeier 50
Hij rijd 38 km per uur.
Ik heb de tomos 2 weken geleden gekocht. Na een aantal kilometers gereden te hebben begon hij opeens vreemd te doen. Hij hield in op top en viel af en toe onder het rijden uit. Ik dacht dat het aan de lekke luchtfilter lag en heb dus een crossfilter erop gezet (brommershop had originele filter niet op voorraad) Daarna leek het probleem opgelost te zijn, voor een tijdje.
Nu krijg ik de brommer niet meer aan zonder de choke erop. Als ik net geen volgas geef zodat de choke eraf gaat, dan valt hij uit, als ik hem dan doortrek dat de choke eraf springt dan rijd hij 10meter en valt hij weer uit. In het begin trok ik aan de gaskabel (de kabel zelf) en sprong hij vlak voordat hij helemaal uitviel weer aan, maar dat doet hij nu ook niet meer. Hij valt nu op de paar meter uit, en krijg hem gewoon niet meer aan de praat. Soms kan ik 1km rijden en denk ik dat alles god is maar dan valt hij weer uit.
Heb de bougie gecheckt en hij is een beetje wit en grijsachtig. Woensdag krijg ik een nieuwe sproeier (54). Heb de uitlaat ook al los gehad maar deze was ook niet dichtgeslibt. Enige wat ik denk wat het nog kan zijn (na enige research) is lekke pakkingen?
Weet iemand wat het probleem kan zijn, want wordt er erg moe van!
Tomos a35 snor
50cc cilinder met bromzuiger
brom kop
15/15 carb sproeier 58
15mm spruitstuk
std luchtfilter ontgrensd
ontsteking op bromstand
twv 26-26
Standaard snel uitlaat
Top: vooralsnog onbekend