Het blokje ziet er goed uit, zo te zien een van de nieuwste types. Soort carburateur staat hier:

Inderdaad even je kenteken goed bevestigen al wil je geen gezeik met de politie. Achterspatbordje zou ook wel beter staan.
Als ik zo naar je foto's kijk, zie ik dat de linkercarterkap kapot/bewerkt is, normaal hoort hier gewoon 1 gat in te zitten waar de kickstartas doorheen gaat, maar bij jou lijkt er een inham uit gezaagd te zijn. Zou je is een foto kunnen maken van de binnenkant van je linkercarterkap (die je er dus voor de laatste foto af hebt gehaald). Je kickstart veer is dat ding dat daar zit:

Deze is duidelijk niet meer goed. Normaal hoort deze veer aan je kickstart bevestigt te zijn en achter een uitstekseltje in de binnenkant van die carterkap te blijven hangen, zo veert je kickstarter terug na het kicken. Vandaar dat ik even voor een foto van de binnenkant van je carterkap vraag, om te kijken of het nog mogelijk is de veer goed te bevestigen.
Hoe rijdt en start hij verder? Start hij in 1/2/3 keer kicken? Rijdt hij in een keer door naar de top? Schakelt hij goed over? Maakt hij nog rare geluiden?
Blokolie is misschien ook wel handig even te vervangen, weet nooit wanneer dit voor 't laatst gedaan is, en is een kleine moeite en kost niet zoveel.
Qua opknappen moet je jezelf even afvragen of je zin hebt om hem te spuiten. Even spuiten doet namelijk al wonderen. Heb je geen zin om hem te spuiten, kan je bijvoorbeeld met een zwarte lakstiftje de ergste plekjes bijwerken. Stickers helpen vaak ook al hem er een stuk beter uit te laten zien, kost je 10 euro ofzo voor een velletje met alle stickers, even bij je bromboer kijken of anders bestellen.
Zou je ook even een foto kunnen maken van je voorvork, van voren?
Je blok lijkt inderdaad wel goed te hangen, alleen je voetsteuntjes hangen ver naar beneden. Dat ding onder je blok waar je voetsteuntjes aan bevestigt zitten hoort tegen de onderkant van je blok aan te zitten, en je voetsteuntjes horen dus boven je uitlaat te zitten.
Heb zelf verder geen ervaring met de uitlaat, dus prestaties ervan weet ik niet.
Hij ziet er inderdaad best verbeund uit, maar daar was de prijs dus ook naar. 120 Euro voor een rijdende Tomos met kenteken is een koopje.