Deze vraag heb je al een aantal keren eerder gevraagd. Er klopt geen drol van dat ie maar 100 km op een tank kan rijden. Een tomosje moet minimaal 1 op 40 halen. Dat zou dus voor jou 140 km betekenen.
Aangezien je tomosje nog garantie heeft, zou ik terug gaan naar de dealer. Je kunt er zelf wel aan gaan klooien, maar dan vervalt je garantie. Dat is maar net wat jij wil, ik heb mijn garantie wel laten verlopen, omdat ik toch niet naar een dealer toe ga voor onderhoud(oplichterij)
mijn tomos dealer heeft gezegd dat alle tweetakt brommers (inclusief tomos) iets van een 3 liter op 100 km verbruiken maar dat kan toch nooit kloppen!.
en hij heeft ook gezegd dat hij totaal niet weet wat hij eraan zou moeten doen om dat verbruik naar beneden te halen.
trouwens al zijn klanten hadden allemaal zo'n verbruik gemeten (met tomos)
als mijn dealer het nu echt niet meer weet, aan wat zou het dan kunnen liggen? want die zei als ik eens moest vragen aan jullie aan wat het dan zou kunnen liggen, hij dacht misschien om er een kleinere sproeier in te steken maar dan gaat die inhouden en een beetje slechter rijden.
wie moet ik nou geloven, de tomos-dealer of de mensen hier.
de ene zegt dit en de andere zegt dat.
(of misschien terug naar de fabriek?)
(denk eraan, tomos power-motor, sportief rijgedrag en 3.5 liter tank hé)
sorry als het zo'n vervelende vraag is maar ik zou het toch graag proberen op te lossen.
iemand een antwoord?