http://img704.imageshack.us/slideshow/w ... 010127.jpg
Mijn sprinter zoals die er nu bij staat in 2010.
Setup:
Volledig aangepast tomos motorblok:
- zijkanten opgelast voor grote spoelers
- spoelers voor scooter cilinders
- tapeindes verzet voor minarelli cilinders
- ophoogplaat voor minarelli cilinder
47mm luchtgekoelde polini minarelli cilinder.
Pen 12 Peugeot zuiger.
21mm spruitstuk.
21mm Black edition Dellort'o
Opmaat uitlaat
HPI 2005 ontsteking
KTM koppeling 1ste versnelling, 2de versnelling trekveren -> Wordt ook ktm.
TWV: 26-24 -> wordt 28-24 of 28-22
Uiterlijk:
- Zelfbouw frame Metallic Zwart Gespoten
- Fiets-voorvork incl puch spaakvelg (wordt nog een 12inch wieltje), erg licht.
- Zelfbouw benzinetank
- Kettingrand aan boven en onderkant
- Tomos 16 inch achterwiel, wordt nog een spaakvelg
- Snelgas en minibike handvatten
- Veel rode accenten.
Prestaties:
- Op jubbega heb ik er onafgesteld 10.0 mee gereden, met een reactietijd van 0.2. Was hier eigenlijk erg blij mee omdat het spul nog niet mooi in mekaar stak. Helaas de 2de run mijn pistonpen door midden getrokken, vraag me niet hoe... Maar gelukkig was de schade beperkt tot een nieuwe krukas en een nieuwe zuiger.
De setup was toen wel anders: Namelijk:
- 17.5mm spruitstuk
- Standaard 2de koppeling wat resulteerde in een ongelofelijke dip (kwam gewoon niet op toeren)
- Yasuni R uitlaat omgelast (Hoogtoerig gemaakt, maar door de koppeling presteerde die niet lekker)
Doel:
Gila's Pesten

Genemuiden wil ik onder de 9 rijden, en ik durf vrij zeker ook te zeggen dat dat gaat lukken. Omlopen was 8.6 op jubbega, ik denk dat ik daar dicht in de buurt van kan komen.
Foto's:
Totaalplaatje:

Cilinder inclusief spruitstuk en carb:

Opvulplaat:

Uitlaat (komt nog een nieuwe losse flens op:

Linker kant:

Gr,
Dennis