• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos S25/A3 Oldtimer

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
RedBull
Vaste forummer
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:57
  • Citeer

Berichtdoor RedBull » 01 jul 2010 09:42

Afbeelding

Nergens een spat roest, volgens mij helemaal origineel.
Met buddyseat, waar je eindelijk je spullen in kan doen.
Chrome voorspatbord.
Helaas is de keering lek want hij rookt heel erg
Verder schakelt ie niet goed over en soms blijft ie stilstaan als je volgas geeft
Versleten koppelingssegmenten denk ik
Dit frame heeft geen kenteken, maar ik heb nog een frame met kenteken staan.
Dus ik ga het hele zooitje omkatten naar mn goede frame.

Laat maar weten wat je er van vind:)

Update;

Nieuwe keerring zit erin. Tomos loopt goed nu en rookt niet meer.
Nu het vraagteken veertje nog want hij schiet de hele tijd in zn vrij.
Dan moet ik rennen totdat ie bijna in z'n 2e versnelling zit, tijdens het overschakelen begint de vertanding te stuiteren en te knallen, daarna loopt ie gewoon goed :')
Laatst gewijzigd door RedBull op 24 jul 2010 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 01 jul 2010 09:43

Stond die niet recent op marktplaats? Zo een 50km van enschede af?
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 01 jul 2010 09:52

Dat ie niet vooruit komt komt denk ik door de lekke keerring. Daar verliest ie namelijk compressie :wink:
Omhoog

RedBull
Vaste forummer
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:57
  • Citeer

Berichtdoor RedBull » 01 jul 2010 09:58

Nee want als ik volgas geef dan begint ie ook echt hoog in de toeren te janken, met een grote rookpluim natuurlijk :P
De brommer komt uit Soest, dus niet 50km vanaf Enschede denk ik
Omhoog

Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 01 jul 2010 10:19

Ik geloof niet dat zo'n chromen voorspatbord standaard is,dit weet ik echter niet zeker.

Correct me if i'm wrong. :roll:
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 01 jul 2010 10:48

Vet ding! Houdt hem a.u.b. origineel. Dus niet alles op het andere frame met kenteken overzetten. Daardoor verliest ie z'n bouwjaar! Heb ik ook gedaan, achteraf spijt van. Keuren bij RDW kost tegenwoordig 60 euro, maar dat ding is inmiddels 25 jaar oud, dus verzekering kost dan nog maar 30/40 euro per jaar(ongeacht leeftijd). Zodoende kan het wel uit, om hem te laten keuren :wink:
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

RedBull
Vaste forummer
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:57
  • Citeer

Berichtdoor RedBull » 01 jul 2010 12:58

60 euro om te laten keuren?

Inschrijving voertuig € 53,00
Beoordeling 5 tot 9 aspecten € 53,00
Voertuigbewijs deel 1a € 38,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9,25

153,25 euro dus.
Of zie ik dit verkeerd?
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 01 jul 2010 14:35

Typegoedkeuring
Als de bromfiets in 1998 of later in gebruik is genomen, moet de bromfiets zijn gebouwd volgens een typegoedkeuring. Als de bromfiets ouder is, hoeft dit niet. Het typegoedkeuringsnummer bestaat uit één letter en vier cijfers (ingeslagen in frame) of de kleine letter e gevolgd door een reeks cijfers (staat op typeplaatje).


Het tomosje is van voor 1998, dus scheelt dit aanzienlijk in het bedrag wat je uiteindelijke moet betalen. Bij die 60(is ongeveer) euro heb ik nog niet de kosten voor de kenteken papieren meegerekend. Wil je precies weten wat je kwijt bent, neem eens contact op met het RDW. Is op dit moment even veel uitzoeken, maar kan je straks, qua bedrag wat je voor de verzekering betaald, veel geld schelen :wink:. En bovendien verkoop je je brommer straks sneller, als je er bij verteld dat ie verzekerd kan worden als oldtimer.

PS Het jaar 1998 is sinds, als ik me niet vergis, vorig jaar gewijzigd. Het was eerst altijd tot 1974. Tot dit bouwjaar hebben brommers geen typegoedkeuring. Alle bromfietsen die na dit jaar zijn geproduceerd hebben ze wel. Maar aangezien een brommer van zegmaar 1980 inmiddels ook een oldtimer is(30 jaar oud) en vaak wordt bereden door liefhebbers(vaak alleen gebruikt voor zondagritjes), hebben ze dit gewijzigd naar 1998. Jou brommer heeft als het goed is gewoon een typegoedkeuring op het frame(bij je balhoofd), maar hier hoef je niet voor te betalen bij het RDW.
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

RedBull
Vaste forummer
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:57
  • Citeer

Berichtdoor RedBull » 01 jul 2010 17:06

Oke, bedankt voor de informatie, maar deze Tomos moet dus nog wel gekeurd worden op de 9 dingen?
En daarna papieren EN kenteken aanvragen.
Ik denk dat ik het hele zooitje wel ga omkatten, poedercoaten kost mij 30 euro voor het frame.
Dat is dus mijn plan.
Verder heb ik nog een A5 blok liggen, een 65 airsal, omgelaste Hebo Evolution (lees mijn andere topic)
Voor mijn 65cc heb ik een Minarelli horizontaal spruitstuk pas gemaakt voor een Dell'Orto 12 of 17,5mm carb.
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 01 jul 2010 18:35

Dat chrome voorspatbord valt me nu pas op. Ik zou 'm lekker origineel houden en gewoon een witte monteren :)
Verder ist echt een mooie oldtimer :mrgreen:
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 01 jul 2010 18:40

Oke, bedankt voor de informatie, maar deze Tomos moet dus nog wel gekeurd worden op de 9 dingen?
En daarna papieren EN kenteken aanvragen.
Ik denk dat ik het hele zooitje wel ga omkatten, poedercoaten kost mij 30 euro voor het frame.
Dat is dus mijn plan.
Verder heb ik nog een A5 blok liggen, een 65 airsal, omgelaste Hebo Evolution (lees mijn andere topic)
Voor mijn 65cc heb ik een Minarelli horizontaal spruitstuk pas gemaakt voor een Dell'Orto 12 of 17,5mm carb.
Zover ik weet, hoeft je brommer niet gekeurd te worden op de 9 dingen. Zoals ik al eerder aangaf, vraag het voor de zekerheid na bij het RDW! Ik snap dat makkelijk is om een ander frame, met kenteken, te gebruiken. Ik wil je alleen laten weten dat je er goed over na moet denken, omdat je met een frame van 25 jaar of ouder, maar 30/40 euro per jaar betaald ipv 180 euro(ga ik er vanuit dat je 16 bent). En dan kan het ineens wel uit, om de bromme bij het RDW te laten keuren.
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 01 jul 2010 18:42

180 euro lijkt me wel veel voor een verzekering.
Omhoog

RedBull
Vaste forummer
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:57
  • Citeer

Berichtdoor RedBull » 01 jul 2010 19:01

Ik weet niet waar jij hem verzekerd maar als ik de tomos op mijn naam zet incl verzekering kost het mij 93 euro voor WA.
Verzekering op mijn vaders naam kost ongeveer 50 euro met 10 schadevrije jaren . Ik weet niet hoeveel schadevrije jaren mn vader heeft maar dat zijn zowieso boven de 10.
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 01 jul 2010 23:17

Dit bedrag krijg je eruit als je bij de Hema verzekeringen invuld dat je 16 bent, een tomos standard hebt en WA wilt verzekeren :wink:
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

Gebruikersavatar
Joren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 927
Lid geworden op: 29 mei 2010 22:42
Locatie: Westerbork
  • Citeer

Berichtdoor Joren » 02 jul 2010 00:02

Mijn vader heeft tosje op zijn naam verzekerd bij Univé, kost 3 euro per maand..
Keek even bij Hema en dat was 23 eu per maand..
Honda CR125, Tomos Flexer 50cc brom, Tomos Quadro 50cc snor
Omhoog

fllex
Vaste forummer
Berichten: 398
Lid geworden op: 07 mei 2008 02:38
Locatie: hillegom
  • Citeer

Berichtdoor fllex » 02 jul 2010 01:42

Ik zou hem lekker zo laten, als je alles over gaat zetten oid verkracht je dat ding alleen maar...
Tomos 65cc
Omhoog

Koeieneus
Diehard
Berichten: 1173
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:21
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:
Contacteer Koeieneus
ICQ
  • Citeer

Berichtdoor Koeieneus » 02 jul 2010 08:48

Dat ding is mooi man!
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

- Tomos-onderdelen (nieuw)
Omhoog

Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 05 jul 2010 14:29

het grote verschil bij verzekering van een brommer WA is of het een brom of snor tomos is, een snor kan wel tot de helft goedkoper zijn bijna
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 07 jul 2010 09:33

Lullen over verzekeringen kan HIER

Hier gaan we weer verder over deze Tomos.
Omhoog

RedBull
Vaste forummer
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:57
  • Citeer

Berichtdoor RedBull » 07 jul 2010 15:23

Gister het blok opengetrokken, er zat geen olie meer in, dat heeft het tomosje helemaal opgezopen.
Vraagtekenveer lag op de bodem, en de keering lag er helemaal uit.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.