Welke model tomos heb je?
S25
uit welk jaar komt de tomos ?
2005
Is het een snor of een brommer?
Snor
wanneer ontstond het probleem?
Vandaag, nadat ik de brommer gisteren had overgekocht!
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Nee
Wat is het probleem?
Ik rij vandaag naar school en er is niks aan de hand, brommer rijdt fijn( +- 30 km/u). Na ongeveer 4 uur was ik vrij en ik
rij weer naar huis, na ongeveer 4-5 kilometer hoor ik een zwaar 'brom'-geluid. Alsof hij verzoop en sloeg af.

Nu ben ik gestopt, om hem vervolgens weer aan te kicken. Dit lukt en er lijkt geen vuiltje aan de lucht, totdat na 500 meter hij weer dit geluid maakt en weer afslaat! Ik probeer hem, na weer te zijn gestopt, aan te kicken en dit lukt. Nu rij ik weer +- 500 meter slaat weer af met hetzelfde geluid, alleen iets zwaarder met een raar ring geluid(dit is niet zwaar maar hoorde ik wel ineens)
Nu wil ik hem weer aankicken, alleen zit de kickstarter MUURvast? Probeerde het met iets meer kracht, maar bleef vastzitten. Vaag
Net heb ik van 7 uur 's avonds tot 10 gekeken wat er aan de hand was.
- Bougie gecontroleerd en die vonkte.
- Carburateur eraf gehaald en ik kon niks zien, sproeier was niet verstopt
Alles weer in elkaar gezet, paar kick kicken(kickstarter deed het ook weer!) om de vlotterkamer
vol te krijgen en hij sloeg weer aan.
Vervolgens ben ik een rondje om gegaan met de brommer om te kijken wat hij zou doen, na weer 5 minuten te hebben gereden begon hij weer te ‘verzuipen’.(afstelling moet haast goed zijn, schroefje aan de carburateur stond niet ver open) Hij viel weer uit en kickte hem aan, reed 300 meter en weer hetzelfde. Toen nog een keer aangekickt en na 200 meter viel hij weer uit met hetzelfde ‘rinkelende geluid’ als vanmiddag bij de laatste keer uitval.
Probeerde weer de brommer aan de praat te krijgen, maar weer zat de kickstarter muurvast!

Als het een vastloper was dan kon ik hem vanavond toch ook niet starten?
Kan iemand mij zeggen wat eventueel het probleem kan zijn?
Zag op de sproeier 61 staan? of 67, maar dan was het een rare 7...
Dank alvast !
Groeten Mark