Gisteren een nieuwe kabel gekocht omdat ik dacht dat het daar aan zou liggen, maar helaas...
De teller:

onderaan, zit een gedeelte waar het vierkante deel van de kabel in kan.
de kabel:

2 vierkantige uiteinden, met gewoon staaldraad er tussen.
de aandrijving:

het koperen pennetje op de cirkel, moet in je wiel zitten, zodat deze draait.
als je de zwarte dop eraf haalt zie je 'schuine tandwielen' zitten. in de koperen opening waar schroefdraad omheen zit, daar gaat de vierkante deel van je kabel in.
Als ik het dus goed begrijp draait in deze kabel het staaldraad continu, dus op dezeflde snelheid als het schuine tandwiel in de aandrijving?
Mijn probleem:
Ik haal die zwarte dop van de aandrijving af, dan zie ik tijdens het rijden, deze schuine tandwielen wel draaien, echter werkt de snelheidsmeter niet.
Als ik de kabel van de aandrijving afhaal, en met een tangetje draai aan dat uiteinde draait mijn teller wel.
conclusie: Aandrijving, kabel en teller werken naar bijhoren.
Echter is het mij opgevallen dat het vierkante deel van de kabel dus bij de aandrijving niet meedraait. deze lijkt ook dunner te zijn dan de opening in de aandrijving zelf.
Heb ik de theorie goed begrepen, en gebruik ik dan een verkeerde kabel? moet 1 van de andere uiteindes een dikker 'vierkant deel' hebben?
Helaas geen super duidelijke foto's... heb momenteel erg veel last van de knien en kan geen duidelijke foto's maken.