Alstie verzuipt dan moet je de stationairschroef iets uit draaien.
De stationairschroef is een schroefje met een veertje erachter aan de zijkant van je carburateur, naast je choke hendeltje daar.
als ie slecht start als ie koud is zou je zeggen dat ie teweinig benzine krijgt.
dan verzuipt ie niet ,maar hij krijgt gewoon teweinig.
een standaard tomos met een proma uitlaat loopt al zo rond de 50,met jou uitlaat zou ie tegen de 60 moeten lopen.
dus hij krijgt te weinig benzine.
kijk ff naar de kleur van je bougie, als ie zwart is krijgt ie teveel benzine, grijs te weinig en alsie kofiebruin is is ie goed, aan de hand hiervan kun je een kleinere of grotere sproier nemen
met een origineële uitlaat loopt ie zo rond de 40/45
zet je er een snelle uitlaat onder moet ie harder lopen,dat verschilt per uitlaat.
die van hem loopt +/-46,met een snelle uitlaat.
en hij start slecht,das dus duidelijk,hij krijgt teweinig benzine.
effe uitzoeken welke sproeier er het beste bij past.
ik heb sinds gisteren een nieuwe bougie maar die is na 15 km nog niet op kleur, dus ff grotere sproeier. er zit nu 50 in dus moet nodig groter , bij de koop zat er standaard snel, dus ik dacht dat de sproeier wel goed was (door siezenis nijmegen gedaan)
maar ik zet er ook een powerfilter op , heb ik dan ook een grotere sproeier nodig
een power filter trekt nog meer lucht,dus dan moet er dus ook een grotere sproeier in.
let wel op,zo,n power filter maakt een vreselijke herrie(zo,n knorrend geluid)