• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vette 4L in vlammen

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
66 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Gebruikersavatar
Paffer94
Vaste forummer
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:58
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Paffer94 » 05 jun 2010 17:54

Omdat het meestal zo is bij die brommers/
Onderdelen te koop, PM maar.

Tomos A35

Motorisch:

Puch HD kop
Powerfilter
15/15 cab
15mm spruitstuk
Technigas next

Optisch:

Chrome EBR voorvork
Chrome achterbrug
6 tonige toeter
Buddyseat
Omhoog


Koeieneus
Diehard
Berichten: 1173
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:21
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:
Contacteer Koeieneus
ICQ
  • Citeer

Berichtdoor Koeieneus » 05 jun 2010 18:45

Hoeveel PB76? :)
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

- Tomos-onderdelen (nieuw)
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 05 jun 2010 21:39

Wel... Vette "4"L in vlammen... euh ik denk 12? :lol: :lol: :lol: wat denken jullie?
Een 2 of 3L heeft een ander frame, daar past zo'n blok simpel weg gewoon niet in zonder daar eerst flink aan te slijpen en te lassen. Verder zijn de 4tjes uit te breiden naar een 5bak maar dat is alleen interesant als je daar genoeg vermogen voor hebt. Dus op naar de 60cc of meer als je deze vol wilt benutten. De L slaat voor luchtgekoeld, je hebt ook de E versie en dat staat voor rijwindgekoeld.
De voorvork was de langste in de *standaard lengte maar volledig waardeloos! :( Zelfs met stabilisator moet ik het stuur telkens weer recht zetten als ik weer eens flink heb geremd met voor. :x
Vandaar dat ik besloot een scooter vorkje te gaan verbouwen naar een serieuze no nonsens Tomos 4L vork.
Laatst gewijzigd door PB76 op 05 jun 2010 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 05 jun 2010 21:42

oke nouja mooi ding, wees er zuinig op! :mrgreen: ben benieuwd nr verdere updates als die komen :')
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog

Koeieneus
Diehard
Berichten: 1173
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:21
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:
Contacteer Koeieneus
ICQ
  • Citeer

Berichtdoor Koeieneus » 06 jun 2010 09:43

Wel... Vette "4"L in vlammen... euh ik denk 12? :lol: :lol: :lol: wat denken jullie?
Een 2 of 3L heeft een ander frame, daar past zo'n blok simpel weg gewoon niet in zonder daar eerst flink aan te slijpen en te lassen. Verder zijn de 4tjes uit te breiden naar een 5bak maar dat is alleen interesant als je daar genoeg vermogen voor hebt. Dus op naar de 60cc of meer als je deze vol wilt benutten. De L slaat voor luchtgekoeld, je hebt ook de E versie en dat staat voor rijwindgekoeld.
De voorvork was de langste in de *standaard lengte maar volledig waardeloos! :( Zelfs met stabilisator moet ik het stuur telkens weer recht zetten als ik weer eens flink heb geremd met voor. :x
Vandaar dat ik besloot een scooter vorkje te gaan verbouwen naar een serieuze no nonsens Tomos 4L vork.
Dus Paffer? :wink:
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

- Tomos-onderdelen (nieuw)
Omhoog

Gebruikersavatar
Paffer94
Vaste forummer
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:58
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Paffer94 » 06 jun 2010 12:24

In de war met puch:p ik zat fat :(

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

marccoef
Vastgeroeste forummer
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 dec 2009 19:41
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor marccoef » 06 jun 2010 12:51

Meestal hebben die er 2 volgens mij.
Mijn puch heb er nog altijd 3 hoor.
enne, 2?
dat zijn de automaten.
tomos; viewtopic.php?f=68&t=12737
puch; viewtopic.php?f=11&t=13085
Omhoog

Gebruikersavatar
Paffer94
Vaste forummer
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:58
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Paffer94 » 06 jun 2010 14:03

Ikweet zeker dat er puchies zijn met 2 schakel

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 06 jun 2010 14:32

Ikweet zeker dat er puchies zijn met 2 schakel

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
2 versnellingen automaat ja, zogenaamde autoshifter.
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 07 jun 2010 11:25

Voor al deze vragen zie : http://www.ptcn.nl
Je hebt ze geschakeld dus geen automaat vanaf een 2 versnellingen tot 6!
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 02 sep 2010 11:52

Nogmaals... voor de geen die het interresant vind :lol: dit is dus een 4 bak voet geschakeld.

Goed, ik ben dus begonnen met het op orde maken van mn blokje. Hij had naar mijn zin te veel axiale speling op de assen en daar moest dus iets aan gedaan worden. Al mijn ringen verzameld en gesorteerd op diameters en diktes en we konden beginnen.

Afbeelding

Eerst het blok splitsen en schoonmaken, en daarna elke as "omstebeurt" passen, stellen en weer passen.

Afbeelding

In het kader van gewicht besparingen :wink:

Afbeelding

Een tijdrovend werk maar het zal het zeker waard zijn.
Hoewel je het helaas niet kunt ziet is het een dichtblok met een gesloten krukas wat ervoor zorgt dat er niet te veel ruimte overblijft. De zuiger heb ik aan de inlaatkant aangepast zodat deze nu met volle teugen kan genieten van het trappelsap. De cilinder heb ik origineel gehouden. De carburateur is een 17 mm Amal (kabaal) fabriekje. Inmiddels heb ik mn ontsteking verder opgebouwd.

Maar goed hier wat foto's van de configuratie zoals hij nu is:

Afbeelding

Afbeelding

Op de tank heb ik een idee gemaakt voor de paintjob. En jawel het is onze 2 kleur!

Afbeelding

Afbeelding

Vette knipoog richting de racepijpjes :lol:

De top valt nog wel mee. Ongeveer 65km/h maar de kracht onderin is geweldig. Misschien toch maar die expansie demper er terug onder zetten :mrgreen: al is het alleen maar voor de looks

En hier is hij dan live
http://www.youtube.com/watch?v=i9fvdTJM7UQ

De voorvork krijgt een aardig uiterlijk. Hoewel alles nu nog op proef ligt ben ik aardig tevreden met het resultaat.
De poten van de upsidedown scooter vork heb ik uit het kader geslepen en komen straks onder een MV Puch T stuk. De lengte vond ik eerst te kort maar in deze opstelling "win" ik ongeveer 5 cm en dat komt de veerweg tengoede.

Afbeelding

Afbeelding

En het nieuwe voorvorkje:

Afbeelding

Afbeelding

Zo krijg je een mooie combinatie tussen oud en nieuw.
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

TuningOpWielen
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jul 2010 21:23
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor TuningOpWielen » 02 sep 2010 12:43

Briljant en wat een super ding :koning:
Omhoog

Koeieneus
Diehard
Berichten: 1173
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:21
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:
Contacteer Koeieneus
ICQ
  • Citeer

Berichtdoor Koeieneus » 02 sep 2010 18:40

Damn, mooie uitlaat :koning:
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

- Tomos-onderdelen (nieuw)
Omhoog

FlorisA35
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 aug 2010 16:38
  • Citeer

Berichtdoor FlorisA35 » 02 sep 2010 20:59

Zo'n ding zou ik ook nog wel is naast m'n puch willen hebben.
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 03 sep 2010 21:40

THX
Hoop binnenkort meer over de vork te kunnen posten.
Qua uitlaat... doe een bod. Alles is immer te koop :)
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Koeieneus
Diehard
Berichten: 1173
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:21
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:
Contacteer Koeieneus
ICQ
  • Citeer

Berichtdoor Koeieneus » 04 sep 2010 09:58

THX
Hoop binnenkort meer over de vork te kunnen posten.
Qua uitlaat... doe een bod. Alles is immer te koop :)
Zou je ´m niet beter in 1x kunnen verkopen?
Heb je die uitlaat zelf gemaakt of gewoon gekocht?
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

- Tomos-onderdelen (nieuw)
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 05 sep 2010 11:14

Verkoop enkel wat onderdelen die ik niet langer denk te gaan gebruiken. Maar de gehele brommer? Nee daar denk ik niet aan, die gaat echt niet weg.
Zodra ik er tijd voor heb ga ik hem grondig opknappen, nu verzamel ik de onderdelen die ik daarvoor nodig heb. Zo heb ik net een perfect achter spatbord van een Sparta GranSport uit 1967 binnen en daar gaat straks toch echt wel de slijptol in om deze passend te krijgen op mijn brommer.
Uitlaatje was org. een A35 snor demper of eigenlijk 2 dempertjes :lol: Maar is als eigenbouw onder de 4L gekomen en geeft door de 2 lange bochten enorm veel kracht onderin het toerengebied.
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Koeieneus
Diehard
Berichten: 1173
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:21
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:
Contacteer Koeieneus
ICQ
  • Citeer

Berichtdoor Koeieneus » 05 sep 2010 20:45

En wat is de vraagprijs?
- Eracaps.nl

- Tomos a3 (verkocht)

- Skyteam PBR

- Tomos-onderdelen (nieuw)
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 06 sep 2010 19:14

je hebt PB
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 08 sep 2010 18:40

Heb gister mijn Sparta GrandSport achter spatbord binnen gehad. Prima ding, org. lak, geen roest of deuken, eigenlijk dus niets op aan te merken en past perfect. Bijna zonde om te verslijpen :lol:
Deze spatborden ogen lekker breed en lopen tot bijna 180grd door. Ideaal voor mijn mopet dus.
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
66 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.