ik heb nog even je hele topic doorgelezen (en die andere), en tot de conclusie gekomen dat er ergens iets niet klopt. en airsal set met homoet en 15mm carb moet zeker 80 kunnen (met 26-22) en het geluid valt dan ook nog mee (vind ik). nu heb je misschien die homoet niet meer, maar dan nog, er klopt gewoon iets niet waardoor hij veel te zacht loopt. heb je de onsteking wel vervroegd, of anders ver genoeg? welke bougie heb je er in? misschien stom, maar gaat de carb wel helemaal open? heb je in de uitlaat wel demperwol gedaan tegen het geluid? juiste pakkingen gemonteerd zodat o.d.p. en squish klopt? dit heeft allemaal weinig invloed op de mengselverhouding, maar moeten wel kloppen om het mooi te laten lopen. ik rij zelf met zo goed als dezelfde setup (airsal+homoet+15mm) met sproeier 60 en hij trekt goed en loopt goed hard, bougie kleur klopt enz... nou is niet elke tomos hetzelfde maar ik weet ondertussen dat als alles klopt het gewoon hard loopt en ook blijft lopen. misschien moet je gewoon voor jezelf alles nakijken wat met de ontbranding te maken heeft en hierdoor het verzwakkende elemant vervangen. met logisch nadenken kom je best ver, vooral met tomosjes omdat ze zo weinig onderdelen hebben:p
ik heb 2 motorblokken van tomos. één met kontaktpunten en de ander elektronische ontsteking en allebij de blokken met 60cc airsal lopen niet harder dan 65km met homoet, het blok met elektronische ontsteking heb ik pas en zit er nu onder, origineel met originele uitlaat liep dat blok al 55km, dus daarna nieuwe 60cc airsal erop,nieuwe 15mm carb erop waar de gasschuif helemaal van opengaat en opgeboord spruitstuk erop met nieuwe homoet uitlaat erop,en maar 10km harder, maar wel sneller op toeren al trok het van geen meter op met homoet uitlaat
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..