Beste forumleden,
Ik stond gister echt versteld. In mijn omgeving had het gevroren en was het koud, reed naar school, was al enige tijd onderweg (10 min) en toen remde ik af, wou weer optrekken maar hij had geen kracht meer, keek naar de carburateur (kapje zit er daar niet op) en zag dat er op het spruitstuk aan de kant van de carburateur een soort ijslaagje was gevormd, ik heb de tomos niet meer gestart gekregen.
Toen ik terug naar huis liep en een helling af ging kreeg ik de tomos 'aan' en als ik gas gaf hoorde ik dat er benzine doorstroomde (tenminste zo klonk het) alleen dat was het wel, klonk alsof hij heel langzaam de benzine verbrande en verder niks... daarna viel die weer uit wanneer ik beneden stond.
Vind het heel vreemd omdat de brommer vorige week bij de brommerboer is geweest, ik vertrouw die vent achteraf voor geen meter maar ik wil hem niet weer zo ff naar hem toe brengen, straks kan ik daar elke week langs.
Heeft iemand enig idee? Ik hoorde van een vriend dat het de combinatie: temperatuur + luchtvochtigheid = ijsvorming IN de carburateur, alleen waarom start hij vandaag dan nog steeds niet!? Heb wel compressie.
Klopt het ook dat benzine door benzinemaatschappijen worden aangepast op het weer? en dat ik dan een lading benzine in mijn tank heb zitten die niet op het winterweer is afgesteld? Vind dit namelijk nogal een uniek verhaal als dat bij mij zo is...
Setup:
50 CC, tomoskop, niks speciaals alleen misschien een terugloopuitlaat en een dell orto 16/16 (had eerst 70, voor het winterweer en duurzaamheid 50 erop laten zetten alleen nog steeds die dell orto zit erop)
Gr Jevon